چهاردهمین همایش دانشجویی دانش و تندرستی در شاهرود برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۸۳۱۲۳۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم افتتاحيه چهاردهمین همایش دانشجویی دانش و تندرستی دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با حضور نماينده شهرستانهاي شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي ،رييس دانشگاه ومعاونين ،اعضاي هيأت علمي ،مربيان ودانشجويان رشته هاي مختلف در سالن همايش پور سينا دانشكده پزشكي برگزار گرديد.

دكتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن تسليت ايام فاطميه بيان داشت :برگزاري چنين همايشي با تاريخچه 14 ساله در اين دانشگاه هاي بيانگر اين نكته است كه درسايه تعليم و ارشاد اساتيد مي توانيم دانشجوياني پژوهنده و پرسشگر به ويژه در عرصه بهداشت ،درمان و علوم پزشكي تربيت كنيم..

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود د با اشاره به اين كه تربيت دانشجوي خلاق  از اهداف اصلي دانشگاه به شمار مي رود افزود :دوران دانشجویی ،بهترين  دوران پرورش خلاقیت است و دانشجویان باید دراین دوران با تحقیقاتی که انجام می دهند ، خلاقیت های خود را پرورش داده و به منصه ظهور برسانند.

دكترموسوی با بیان اینکه امروزه در سطح دنیاچهار نوع دانشگاه است، ادامه داد: دانشگاه های نسل اول و دوم بيشتر آموزش محور و دانشگاه های نسل سوم و چهارم علاوه بر آموزش و پژوهش محور بودن، کارآفرین هم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تفکر نقاد را لازمه تحقیقات خواند و افزود: با تفکر خلاق و توان علمی میتوان محصول جدیدکشف کرد.

وی گفت: گاهی برخی که ظاهرا از چهره های علمی نیز هستند، برای برخی تحقیقات خود ادعاهایی مطرح کرده و برای آن تبلیغات سنگینی راه می اندازند که ممکن است میلیاردها تومان از پول مردم خرج آن شود در حالی که ممکن است هنوز درستی یا نادرستی آن ادعا ثابت نشده باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  به موضوع دیابت و مشکلات ناشی از آن که موضوع این همایش است هم پرداخت و گفت: براساس آمار سال 90 حدود هفت درصد افراد با مشکل دیابت مواجه بودند اما براساس آمار سال 95 این میزان به 9 درصد افزایش یافته است.

دكترموسوی با بیان اینکه درمان دیابت هزینه های زیادی را برای کشور وارد می کند گفت: افزایش این آمار نگران کننده است ، باید چاره ای اندیشیده شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  با تشكر از برگزار كنندگان و نيزشركت كنندگان در اين همایش که شامل دانشجویان و استادانی از دیگر دانشگاه های کشور مي باشد افزود : پذيرش 49مقاله از132 مقاله دريافتي كه 17عدد به بصورت سخنراين و 32عددبه صورت پوستر با13 داور دانشجو و 25 داور عضو هیات علمی بيانگر استقبال خول از اين رخدادعلمي دانشجويي مي باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها