خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: طرح تامین امنیت با قید دو فوریت آن هم از طرف نمایندگان منتخب مردم نوعی توهین به شعور سیاسی و اجتماعی مردم و زمینه ساز ایجاد یک فضای امنیتی قوی و خفقان در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۷۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

طیب ملک‌پور کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون طرح دو فوریتی تامین امنیت و تاثیر آن بر روند آزاد اندیشی جامعه اظهار کرد: طرح تامین امنیت با قید دو فوریت آن هم ازطرف نمایندگان منتخب مردم نوعی توهین به شعور سیاسی و اجتماعی مردم است.

وی ادامه داد: طرح دوفوریتی تامین امنیت زمینه‌ساز یک فضای امنیتی قوی، خفقان و له کردن تفکرات مخالف، با ابزار قانونی است.

این کارشناس مطرح شدن طرح دو فوریتی تامین امنیت را مرتبط با انتخابات پیش‌رو دانست و مطرح کرد: بیان این طرح از طرف طیف خاص نمایندگان آن هم در آستانه انتخابات و با این فوریت تنها برای خاموش کردن صدای منتقدین در فضای پرتکاپوی دانشگاه‌ ها و حذف مخالفین است و چیزی جز سرخوردگی و یاس را برای نسل جوان به دنبال نخواهد داشت.

ملک‌پور تشریح کرد: طرح دوفوریتی تامین امنیت سخنرانی ها می‌تواند کرسی‌های نقادی و مطالبه ‌گری را به محافظه کاری و تملق تبدیل کند و به دست اندر کاران این فرصت را دهد که به اسم قانون مخالفین را سرکوب کند.

وی اضافه کرد: با تصویب این طرح منتقدین از حق طبیعی نفس کشیدن نیز ساقط می‌شوند و به محض دیدن یا شنیده شدن هر صدای متفاوتی، مسئولین با دلیل‌تراشی و مدرک‌سازی می‌توانند برچسبی غیرقابل رفع به آن‌ها بزنند و آن‌ها را نسل در نسل بیچاره کنند.

این کارشناس تصریح کرد: راهکارهای قانونی برخورد با منتقدین کاملا واضح و مشخص است و این طرح کاملا با اصل و اساس انقلاب، قانون اساسی و نظر امام و رهبری در حوزه دانشگاه مخالف است و این مطالبه گری در دانشگاه به معنی توهین تحریک نیست.

ملک پور تبیین کرد: اگر در این زمان که فرصت مطالبه گری ملی از مسئولین به واسطه طرح مسائل ناپخته از نسل جوان گرفته شود اولین گام به سمت دیکتاتوری با سلفن قانون خواهد بود که بسیار تاسف‌آوراست.

وی توضیح داد: فراکسیون امید با ناامید شدن از برجام، ترس از طرح انتقادات در محافل عمومی مبنی بر عملکرد ضعیف دولت و فشار افکار عمومی در آستانه انتخابات دست به مطرح کردن موضوعاتی چون طرح دوفوریتی تامین امنیت کرده است.

این کارشناس این فرافکنی‌های مسئولین را بی‌ثمر دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین باید به جای این فرافکنی ها که سعی دارند رنگ قانونی به آن بدهند درخصوص عملکرد ضعیف دولت فکری بکنند.

وی در ادامه به کارگیری همان شعار گذشته " زنده باد مخالف من"  دولتمردان را حداقل اقدام آنان عنوان کرد و گفت: با این کار شاید نسل جوانی که در عمل چیزی از این دولت ندیده بتواند در بستر قانون حرف‌ها و نقدهای عالمانه و متفاوت خود را بدون هیچ‌گونه نگرانی بیان کند و ببیند که اگر ضعف عملکردی هست که هست، فرصت نقد آن هم وجود دارد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها