مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

باید بستر جامعه مهیای خرید کالای داخلی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت حمایت از تولید ملی و مصرف کننده، گفت: باید بستر جامعه مهیای این خرید کالای داخلی شود که در این بین نقش رسانه ها، شبکه تبلیغ، مسئولان و ... حیاتی به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۶۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت روز نهم اسفند با عنوان «روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان» ضمن تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی، راه نفوذ بیگانگان را به کشور می بندد، ابراز داشت: امروز پدیده های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی می بایست با پیوستی از جنس گفتمان عمومی همراه باشد تا بتواند اثرگذاری خویش را بر عموم جامعه داشته باشد.

وی افزود: برای مثال اگر امروز می خواهیم اقتصاد مقاومتی را در بین آحاد جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید آن را به صورت گفتمان درآورده تا در کف جامعه به نوعی مطالبه بدل شود وقتی این مقوله به مطالبه ای اجتماعی بدل شد آن گاه می توان آن را دغدغه مردم دانست و وقتی یک پدیده دغدغه عامه مردم شد نهادینه شدن آن نیز محتمل تر به نظر می رسد لذا درباره خرید کالای ایرانی نیز باید این مهم رخ دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برای نهادینه کردن گفتمان خرید کالای ایرانی باید دو بعد را مورد بررسی قرار داد، گفت: نخست اعتماد سازی مردم در راستای تهیه کالاهای ایرانی که این امر به دو مقوله جداگانه قابل تقسیم است نخست ارتقای کیفی محصولات ایرانی و سپس ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی توسط نهادهای مختلف اقتصادی و حتی فرهنگی که این دو مقوله می بایست مد نظر مسئولان قرار گیرد.

شکری افزود: اما بعد دوم نهادینه کردن کالای ایرانی، مردم هستند که ابتدا باید به این باور برسند که خرید کالاهای داخلی، به اقتصاد جامعه کمک شایانی می کند همچنین می تواند در مجموع به تمام بخش های جامعه و کشور کمک شایانی کند که این امر نیز می بایست از طریق زیرساخت های فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: وقتی ما می توانیم خرید کالای ایرانی را مطالبه کنیم که ابتدا اعتماد مردم به این کالاها افزایش یابد، سپس مزیت های آن توسط فعالان اقتصادی، مسئولان و نهادهای وابسته به اقتصاد معرفی شود و سپس جامعه آمادگی پذیرش آن را از نظر فرهنگی و همان دغدغه سازی اجتماعی، داشته باشد لذا وقتی این مراحل در جامعه ای رخ دهد، خواه نا خواه ستاره اقبال کالاهای داخلی رو به افول نخواهند رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تولید کنندگان نیز باید بپذیرند که ارتقای کیفی محصولاتشان الزامی است، گفت: متاسفانه اگر یکی از کالاهای داخلی دچار نقصی شود، این برچسب بر پیشانی تمام تولیدات داخلی می نشیند که کالای ایرانی بی دوام است اما در محصولات خارجی اینگونه نیست چرا که ما بارها شاهد بی کیفیت بودن بسیاری از لوازم الکترونیکی و یا خانگی خارجی هستیم اما هیچگاه مردم نمی گویند که کالای خارجی بی دوام است پس باید از سوی تولید کنندگان نیز گام های مثبتی برداشته شود.

شکری بیان داشت: از سوی دیگر باید بستر جامعه مهیای این خرید کالای داخلی شود که در این بین نقش رسانه ها، شبکه تبلیغ، مسئولان و ... حیاتی به نظر می رسد.

وی افزود: شبکه تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بهره گیری از ظرفیت روحانیان، طلاب، روحانیان مستقر در اقصی نقاط استان، مداحان، تشکل های مذهبی، نهادهای عمومی مانند هیئت های مذهبی و ... می تواند با استفاده از تریبون های عمومی مزیت های خرید کالای داخلی خصوصا کالاهای تولید داخل استان را برای مردم تشریح کنند همچنین باید از این ظرفیت در راستای گفتمان سازی خرید کالای داخلی بهره برد تا درنهایت شاهد نهادینه شدن فرهنگ خرید مایحتاج منازل، از داخل استان و کشور بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پاسخ به سوالی درباره چگونگی افزایش اقبال عمومی به مصرف کالاهای داخلی، توضیح داد: به نظر من باید کارشناسان امر، برنامه ای مدون را برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بنویسند که درآن تمام ابعاد این امر از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دیده شود.

شکری افزود: می توان در این برنامه مدون نقش هر نهاد و ارگان را برای ترویج خرید کالای ایرانی در نظر داشت و از ظرفیت های هر گروه به خوبی استفاده کرد تا در نهایت بتوانیم علاوه بر ترویج کالای داخلی گام های اساسی را به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت های خود در این زمینه بهره جوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار