جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ارکان منافع و اهداف راهبردی دشمن تحت تسلط و سیطره انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۴۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه (میقات) با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از علما و روحانیون به عنوان پرچمداران فضیلت جامعه یاد کرد و با بیان اینکه دامنه های تأثیر انقلاب اسلامی فراتر از تصور و ادراک ما است اظهار کرد: این حقیقت که انقلاب اسلامی احیای مجدد اسلام در عصر ظهور است هنوز آنطور که باید درک نشده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی فرآیندی بود که اسلام را به عرصه حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همه ارکان زندگی انسانها وارد کرد گفت: حقیقت اسلام در متن انقلاب و جامعه اسلامی جاری شد و به الگویی عملی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه ما با عصر حاکمیت جدید اسلام مواجهیم، تصریح کرد:انقلاب اسلامی در عصر سیطره قدرتهای بزرگ بر جهان متولد و در همان روزهای اول، دنیای استکبار این الگوی جامع و موفق از ساختار حکومت دینی را برنتافت و جنگی را بر ما تحمیل کرد.


سلامی با بیان اینکه هر پدیده ای اگر قوی نباشد در عالم ماندگار نیست گفت: دشمن می خواهد ما را ضعیف نگه دارد اما در منطق قرآن خداوند متعال ضعف را نمی پذیرد و در فضای نابرابری قدرت، مؤمنان را یاری می کند.

وی افزود: استحکام قدرت و قوام ساختار و ساختمان یک حاکمیت موضوع مهمی است و خداوند تنها راه قوت یافتن مؤمنان را میدان جهاد عنوان فرموده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دین خدا جز با کلام عالمان و شمشیر مجاهدان در پیکار با دشمنان قوام نمی یابد تصریح کرد: امروز نیز خداوند متعال اراده کرده است مؤمنان قوی شوند و سپاه نشانه کامل نهادی است که با تکیه بر ایمان الهی شمشیر جهاد را برکشیده تا در تمامی صحنه های ممکن بر دشمن غلبه کرده و درخشش خورشید عالم تاب اسلام را نشان داده و الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان را ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: امروز جهان اسلام قلب آتش جهانی است و زندگی کردن امن در چنین فضایی چیزی جز نصرت و حمایت آشکار خداوندی نیست.

سلامی با بیان اینکه حقایقی که ما در گذشته می گفتیم امروز توسط دشمنان ما به شکلهای دیگری بیان می شود، گفت: بزرگترین هنر انقلاب این بود که توانست دشمنان بزرگ را از پناهگاههای راهبردی خارج و به سطوح عملیاتی وارد کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست ظرفیتهای خفته در جغرافیای وسیع جهان اسلام را به عرصه بیاورد و جبهه های متنوعی بر دشمنان باز کند و در این عرصه ها ارکان قدرت دشمن را با زوال مواجه کند که امروز این واقعیتهای موجود و پوسیدگی و زوال قدرت استکبار را در میان سردمداران آنها می توان یافت.

سلامی با تأکید بر اینکه امروز ارکان منافع و اهداف راهبردی دشمن تحت تسلط و سیطره انقلاب اسلامی است گفت: بطور مثال انرژی همچنان موضوعی جهانی است و جریان آن به اراده انقلاب ما بستگی دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی امروز برای در امان ماندن از ساختار قدرت شکل گرفته در باریکه غزه چاره ای جز کشیدن دیوارهای بلند با سیستمهای پیشرفته امنیتی ندارد و کسانی که روزی استراتژی بحر تا بحر را دنبال می کردند در باریکه ای بین مرگ و زندگی دست و پا می زنند.

سلامی با تأکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در تمامی عرصه های تقابل با استکبار با یاری خدا به نصرت دست یافته است گفت: هیچ حرکتی از سوی استکبار در منطقه نیست که بردار حرکت آن تحت اراده انقلاب اسلامی نباشد و ما در حال شکل دهی به یک روند غلبه هستیم.

وی با بیان اینکه جهاد همچنان ادامه دارد اظهار کرد: اطمینان داشته باشید تا تغییر موازنه به نفع مسلمانان راه زیادی باقی نمانده است و انقلابیون با نشاطی برگرفته از جهاد در حال نزدیک شدن به افقهای روشن هستند.

به گزارش ایسنا، سلامی در پایان تأکید کرد: امیدواریم روح حرکت و جهاد که در پیکره مسلمانان امروز دمیده شده است و آنان را با ماهیت حقیقی قدرت آشنا کرده است همچنان تداوم یابد.


ارسال نظرات