خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70 درصد مراجعان به نمایندگان مجلس تقاضای اشتغال برای فرزندان خود دارند، گفت: امروز ما به دلیل بیکاری گسترده شرمنده مردم هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۹۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

مسعود رضایی در آیین افتتاح پروژه‌های بهزیستی اظهار داشت: جامعه ایران از نظر قومی و اجتماعی رنگارنگ بوده و با وجود کارهای انجام شده مشکلات بسیار است و باید در برابر این مشکلات قدم‌های محکم برداریم و تشکیلات مدیریتی مسؤول، هر موضوع منابع اعتباری لازم را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: مشاهده افراد زیر پوشش خیریه‌های بهزیستی انسان را دچار تألم می‌سازد که چهره‌های تکیده و ناتوانی بودند که برای نگهداری و خدمات به هر یک از آنان، چند نفر باید در قالب تیمی کار کنند.

رضایی بیان کرد: امروزه بسیاری از بیماری‌های ژنتیک در زمان جنینی قابل تشخیص است و می‌توان از تولد موارد ژنتیکی شدید جلوگیری کرد که خانواده و جامعه دچار مشکل نشود که گاه خانواده‌ای چند فرزند معلول دارد و همچنان به امید فرزند سالم به دنبال فرزندآوری می‌روند.

نماینده مردم شیراز در مجلس متذکر شد: یکی از دلایل شرمندگی ما اشتغال است و مراجعه‌کنندگان ما حدود 70 درصد از متقاضیان کار هستند که اگر سرمایه‌های مردمی در مجموعه‌ای واحد تجمیع شود حتی برای معلولان نیز ایجاد شغل دور از ذهن نیست.

* حضور اتباع خارجی در فارس می‌تواند به تهدید بدل شود

بهرام پارسایی دیگر نماینده مجلس نیز با بیان این که تعداد اتباع خارجی فارس از دیگر نقاط کشور بیشتر است، بیان کرد: برخی استان‌ها حتی یک تبعه افغان ندارند و با توجه به مسائل اجتماعی ناشی از آن بهزیستی باید توجهی ویژه به فارس داشته باشد و از سویی فرماندار و مسؤولان اجرایی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند که این موضوع به تهدید اجتماعی بدل نشود.

در ادامه این مراسم هادی پژوهش معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد توفیق ما کم بوده اما بهزیستی با محله‌محوری با رویکرد حساس کردن همه اقشار توفیق خوبی در این حوزه داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها