حوزه امام حسن مجتبی(ع) آرادان برگزار کرد:
یادواره شهدای محله علی آباد، شهدای مدافع حرم و گرامیداشت خادم الشهدا حاج حسین صباغیان در مسجد محله علی آباد استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۵۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، یادواره شهدای محله علی آباد، شهدای مدافع حرم و گرامیداشت خادم الشهدا حاج حسین صباغیان در مسجد محله علی آباد با حضور مردم محله و شهر و روستاهای دیگر شهرستان و تعدادی از مسئولین از قبیل نماینده مردم شهرستان،امام جمعه شهرستان، سردار کمالی، فرماندهان محترم سپاه نواحی گرمسار و آرادان، بخشدار، شهردار و سایر مسئولین شهرستان به همت پایگاه بسیج شهدای علی آباد و با کمک حوزه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) و هیئت امناء مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعلی اکبری سخنران این برنامه در مطالب خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری یادواره های شهدا و روایت وصایا و گرامیداشت خانواده های آنان، از لازمه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین روش­ های ترویج ارزش­ های اسلامی بزرگداشت افرادی است که در آن ارزش­ ها پیشرو بوده و می­ توانند برای دیگران الگو باشند. به عبارتی با معرفی و تقدیر از قهرمانان واقعی، می ­توان آنان را به عنوان الگو معرفی کرد تا عموم افراد ترغیب شوند که سبک زندگی خود را با آنان تطبیق دهند و در نتیجه جریان سازی مناسبی در عرصه دانشگاه و جامعه انجام شود. حال چه الگوها و قهرمانانی بالاتر از شهیدان؟! و چه جایگاهی بالاتر از مقام آنان؟! و چه سبک زندگی بهتر از منش و روش آنان؟! برگزاری یادواره شهدا با همین هدف انجام می­ شود.

میرعلی اکبری تصریح کرد: که با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا می­ توان آنان را به عنوان الگوی واقعی شناساند و فطرت نسل جوان را بیدارتر و ترغیبشان به سمت ارزش­ های شهدایی را بیشتر نمود و با بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و بیان ابعاد مختلف زندگی شهدا، ارزش ­های الهی را ترویج داد.

وی در پایان اظهارداشت: آنچه که شاکله یک یادواره و همایش را می ­سازد رویکرد و قالب آن است. منظور از رویکرد، همان روح و محتوای برنامه بوده و منظور از قالب، نحوه تبیین رویکرد است. اینکه از چه هنرهایی برای جذب مخاطب و بیان رویکرد و محتوا استفاده شود.

در پایان مراسم ضمن قرائت وصیت نامه چند شهید از خانواده شهدا تجلیل و قدر دانی بعمل آمد.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات