خبرهای داغ:
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال، 275 میلیون فرش دستباف به وزن 440 تن به 80 کشور جهان صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۴۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

حمید کارگر در آیین پایانی یازدهمین دوره المپیاد فرش دستباف کشور با بیان این‌که امسال 275 میلیون فرش دستباف به وزن 440 تن به 80 کشور جهان صادر شده است، اظهار داشت: درعین‌حال تنگناها و تحریم‌های اقتصادی صدور فرش دستباف در 10 ماهه امسال به خارج از کشور از نظر وزنی 10 درصد و ارزشی 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی از یک‌میلیون بافنده فرش در ایران اسلامی خبر داد و افزود: از تعداد بافندگان فرش دستباف 700 هزار نفر تمام‌وقت و مابقی به‌صورت پاره‌وقت در کارگاه‌های قالی‌بافی مشغول ارائه خدمات هنری هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: 40 منطقه جغرافیایی فرش ایران به ثبت ملی رسیده و از این تعداد 29 مرکز تاکنون ثبت جهانی شده که نشان از اهمیت فرش دستباف در میان ایرانیان و دیگر کشورها است.

کارگر تصریح کرد: فرش یک مقوله سنتی است که در حال حاضر ایده، خلاقیت، نوآوری و انگیزه جوانان در احیای این رشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه رشته فرش در هنرستان‌ها، دانشگاه‌ها و 20 مرکز آموزشی راه‌اندازی و فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه درعین‌حال تحریم‌های اقتصادی و کاهش صادرات، فرش دستباف همچنان ارزش، کیفیت و اصالت خود را حفظ کرده و برای رونق این صنعت باید از دریچه علمی وارد حوزه فرش دستباف شویم، افزود: برای رونق این صنعت باید خلأها شناسایی و با روش‌های علمی برطرف تا بستر حضور مناسب در بازار جهانی فراهم شود.

رئیس مرکز فرش دستباف ایران بیان داشت: بازاریابی، نمایشگاه‌داری، ورود به شبکه‌های حرفه‌ای و تعریف کاربری‌های جدید از مهم‌ترین عوامل رونق فرش دستباف در ایران اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها