خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بحث بودجه رقابتی با شهرهای دیگر نداریم، گفت: رقم بودجه پیشنهادی حق شیراز است.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۲۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

غلام‌مهدی حقدل اظهار داشت: در بحث بودجه شهرداری شیراز ما به دنبال بالا و پایین بودن و جلو افتادن یا عقب افتادن از دیگر استان‌ها و شهرها نبوده‌ایم بلکه بر اساس تجربه موفق سنوات قبل این ارتقای بودجه محقق شده است.

وی افزود: سال 92 بر اساس بودجه یک‌هزار و 600 میلیارد تومان که شورای سوم بسته بود کار را آغاز کردیم و با 50 میلیارد تومان بیشتر محقق شد، سال بعد از آن خود ما در شورای چهارم بودجه را 2 هزار و 200 میلیارد تومان بستیم که معادل 2 هزار و 100 میلیارد تومان محقق شد.

حقدل ادامه داد: سال سوم بودجه را 2 هزار و 760 میلیارد تومان بستیم 2 هزار و 700 میلیارد تومان آن محقق شد و در سال 95 بودجه را 3 هزار و 50 میلیارد تومان بستیم که بر اساس گزارش شهرداری به تحقق نزدیک است و این امر در کمیسیون بررسی و مصوب شده چنانکه اصلاح بودجه هم تغییر نکرد و امید است رقم 3 هزار و 50 میلیارد تومان به‌طور کامل محقق شود.

وی اضافه کرد: با این اوصاف بر مبنای تلاش‌های خوب شکل‌گرفته، روند پلکانی بودجه افزایشی بوده و به‌ این‌ترتیب وقتی مسؤولان درآمدی و مالی شهرداری بر کار سوار هستند و روش‌های جدید درآمدی را پیگیری کرده‌اند چرا باید از رشد شهرمان جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: ما تجارب خوبی در بحث بودجه پیدا کردیم که می‌تواند به‌صورت تجارب ملی استفاده شود یکی پرهیز از خام‌فروشی املاک و ارائه آن به‌صورت بسته سرمایه‌گذاری مشارکتی است و سودی که در این مشارکت‌ها به دست می‌آوریم هم ما به ازای بدهی شهرداری به مجموعه‌های فاینانس‌کننده داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون خط 2 مترو را از طریق فاینانس می‌سازیم و گفته‌شده که به‌جای پول، زمین، مجوز و پروانه می‌دهیم و موارد دیگری نیز در این حوزه هست که به‌نوعی درآمد پایدار محسوب می‌شود.

حقدل یادآور شد: اگر وضع صنعت ساختمان خوب شود بودجه شیراز نباید کمتر از 5 هزار میلیارد تومان باشد و این شهر نیاز دارد که به این ارقام دست پیدا کند که شرایط آن را هم دارد وقتی شورا 3 هزار میلیارد تومان مشارکت با بخش خصوصی را مطرح کرد مسؤولان شهرداری ابتدا ترسیدند اما اکنون با قوت قلب می‌دانند که این ارقام حق شیراز است.

وی ابراز داشت: ما در شهر نمی‌توانیم مانند برخی فعالیت‌های دولتی کارها را متوقف کنیم تا اعتبار بیاید چون زباله باید جمع‌آوری شود، فضای سبز باید نگهداری و تقویت شود و حمل‌ونقل باید روان‌سازی شود و پول این فعالیت‌ها هم باید بدون فشار بر مردم فقیر از راه‌های قانونی به دست بیاید.

این عضو شورا متذکر شد: از پولی که به دست می‌آوریم 30 تا 40 درصد نقدی و از عوارض ساختمانی است و حدود 60 درصد از مشارکت، وام، اوراق قرضه، فروش املاک و تهاتر و غیره است.

حقدل عنوان کرد: امیدواریم شورای بعد هم همین روش را ادامه دهد که شیراز نگین زیبایی، فرهنگ، عزت و کرامت ایران است و باید در آن هزینه شود تا رونق اقتصادی برای جوانان شغل ایجاد کند.

وی افزود: اگر کج‌سلیقگی‌ها دست از سر ما بردارد و هفت درصد این سه ارتفاع که در اختیار گرفته‌ایم را به مجموعه‌های گردشگری تبدیل کنیم پول به سمت شهر می‌آید و مردم و شهر و کشور منتفع می‌شوند.

حقدل بابیان این‌که بنا ندارد گلایه‌های خود را طرح کند، گفت: عملکردهایی است که به جای کمک، مانع‌تراشی است درحالی‌که ما مجبوریم برای مردم کارکنیم که هر کس در جای دیگر حکم مسئولیت گرفت باید بداند حکم خدمت و نوکری به مردم را گرفته است.

وی تصریح کرد: در شورا هم پیروز شدن در انتخابات مهم نیست بلکه ادامه کار و نتیجه به دست آوردن و بالا بردن سطح شهر مهم است که اگر فرد به هر شکل مشروع رأی بیاورد اما نتواند کار کند، خلاقیت نداشته باشد و وقت نگذارد هیچ سودی ندارد.

حقدل متذکر شد: عضو شورا از هفت صبح تا 10 شب باید کار کند چون اداره و گرداندن شهر شوخی نیست اگر بنا باشد شهرداری و شورا به جان هم بیفتند و با اختلاف و دعوا آغاز کنند، این‌همه کار بر زمین می‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ما با شهردار و تیم اجرایی او اختلاف‌سلیقه‌هایی داریم اما در عین‌ حال اعتماد هم داریم و با همدلی و اتحاد کار را پیش می‌بریم و انتقادات را دلسوزانه پشت درهای بسته بیان می‌کنیم و آنها هم تمام‌قد به میدان آمده‌اند و اکنون صدها جوان متخصص بومی در پروژه‌های شهری شیراز مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: امروز مملکت ما شرایطی را دارد که هر کس وارد خدمت می‌شود باید سربازی کند و روند چند دوره شورا هم صعودی بوده و امید داریم شورای پنجم هم به مسائل حاشیه‌ای، قومیتی و سیاسی توجه نکند که باعث متضرر شدن مردم و شهر می‌شود.

حقدل تصریح کرد: ما در شورا این روش را پیاده کردیم و گفتیم زیر چتر نظام هر کس هر سلیقه‌ای دارد برای خودش محترم، چه‌کاری بلد است و کجا می‌تواند مفید باشد و با همین دیدگاه ضمن اولویت دانستن ارزش‌ها، خانواده شهدا و ایثارگران با تمام اقشار تعامل داریم و کار را پیش می‌بریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها