خبرهای داغ:
هیأت منتظران شهرستان لنجان

ایجاد موکب در شهر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی و ساخت مستند ۱۰ قسمتی

مسؤول هیأت منتظران شهرستان لنجان گفت :ایجاد موکب در شهر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی و ساخت مستند ۱۰ قسمتی با حضور چهره‌ها و هنرمندان شاخص کشوری ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۱۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، مهدی محمدی با اشاره به عملکرد برنامه‌های هیأت منتظران شهرستان لنجان اظهار کرد: خادمان هیأت منتظران شهرستان لنجان با هدف برپایی مراسم عزاداری در ایام فاطمیه(س) کار خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کردند و در همان سال که دست جمع به حج مشرف شده بودیم با یکدیگر هم‌قسم شدیم تا مراسم عزاداری بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا(س) را در شهرستان  پیگیری کنیم.

وی بابیان اینکه در شهرستان لنجان برگزاری مراسم‌های عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا(س) سابقه دیرینه‌ای دارد تصریح کرد: تا پیش از تشکیل هیأت منتظران که خاص ایام فاطمیه(س) در لنجان تشکیل شد، مراسم عزاداری برای این ایام گرفته می‌شد اما نه به این انسجام و یکپارچگی امروزی.

مسؤول هیأت منتظران شهرستان لنجان ادامه داد: هیأت منتظران لنجان در ابتدا در محل ورزشگاه ۱۷ شهریور لنجان برنامه‌های خود را اجرا می‌کرد که بعد از کامل شدن مصلای زرین‌شهر محل برگزاری برنامه‌ها به مصلای بزرگ زرین‌شهر انتقال پیدا کرد و هم‌اکنون بنابر گفته ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور هیأت منتظران شهرستان لنجان رتبه چهارم در بین هیات های مذهبی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰ نفر از مسؤولان لشکری و کشوری در هیأت منتظران حضور پیدا کردند و پیام مکتوبی را برای مردم شهرستان در این هیأت به یادگار گذاشتند.

محمدی در ادامه از رایزنی فرهنگی هیأت منتظران با تولیت‌های حرمین شریفین کربلای معلی و نجف اشرف خبر داد و تصریح کرد: بندهای تفاهم‌نامه این همکاری در حال تدوین است و در آینده‌ای نه‌ چندان دور شاهد حضور نمایندگان سه حرم و قائم‌مقام تولیت هر سه حرم مطهر در لنجان خواهیم بود.

مسؤول هیأت منتظران شهرستان لنجان با اشاره به برخی از مفاد تفاهم‌نامه بین هیأت منتظران و تولیت‌های سه حرم امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) تشریح کرد: ایجاد موکب در شهر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی و ساخت مستند ۱۰ قسمتی با حضور چهره‌ها و هنرمندان شاخص کشوری ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی در ادامه از منابع مالی هیات منتظران پرده برداشت و متذکر شد: کلیه درآمدها و منابع مالی این هیأت از منابع مردمی تأمین می‌شود، البته ناگفته نماند که مسؤولان و دستگاه‌های ذی‌ربط هم به روش‌های مختلفی ما را یاری می‌دهند که جای دارد همین‌جا از همه این عزیزان تشکر کنیم.

مسؤول هیأت منتظران شهرستان لنجان در پایان از ویژه‌برنامه این هیات در ایام فاطمیه(س) خبر داد و اظهار کرد: یک‌شب از این مراسم به گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کریمه اهل‌بیت(ع) اختصاص دارد که در این برنامه در خدمت حجت‌الاسلام‌ فرحزاد و سردار سرلشکر محسن رضایی خواهیم بود.

ارسال نظرات