دامپزشکی، بهای پرندگان و مرغهای معدوم شده در مناطق آلوده به بیماری آنفلوانزای پرندگان در کهگیلویه و بویراحمد را به صاحبان آنان پرداخت می کند.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۵۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه حدود یک هفته از ورود بیماری خطرناک آنفلوانزای پرندگان به استان می گذرد و 2هزار قطعه پرنده هم در این مدت معدوم شده اند گفت:بهای پرندگان و مرغهای معدوم شده به مردم و خانواده‌هایی که اقدام به معدوم کردن پرندگان و مرغ‌های خود می‌کنند پرداخت می شود.
عبدالله بهمنش در ادامه از کارگران مرغ داری‌ها خواست از رفت و آمد در بیرون از کارگاه، بدون رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی خودداری کنند.
  وی افزود:روستای بن زرد با جمعیت حدود 800 نفر در 30 کیلومتری شهر سی سخت نخستین کانون آلوده به این بیماری بود که از 30 بهمن سال جاری طرح معدوم سازی در این منطقه آغازشد.
  بهمنش به ادامه طرح شناسایی این بیماری در دیگر نقاط است اشاره کرد و گفت:شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه دومین نقطه آلوده به بیماری آنفلو انزای پرندگان شناسایی شد.
بهمنش ادامه داد: اهالی مناطق آلوده نیز توسط مرکز بهداشت استان واکسیناسیون شده‌اندو نمونه گیری‌ از روستانشینان و برخی مناطق مشکوک از جمله روستای مهریان در بویراحمد و کریک در شهرستان دنا انجام شد که نتایج آزمایش ها و نمونه ها در این مناطق منفی اعلام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: تاکنون اقدامی مبنی بر قرنطینه کردن مناطق آلوده انجام نشده اما اجازه ورود و خروج مرغ، کبوتر و هر پرنده دیگری هم داده نشده است.
بهمنش از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی مرغ و پرندگان مراتب را با تلفن گویای 1512 اطلاع دهند.
ارسال نظرات