سردار جوانی تاکید کرد: سپاه نهادی انقلابی مردمی است که در قلب مردم ایران جا دارد لذا قراردادن نام این نهاد در فهرست سازمان های تروریستی از سوی کاخ سفید، می توانست به بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا عمق بیشتری ببخشد.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۰۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
  به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، خبرگزاری رویترز از تردید کاخ سفید نسبت به  وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داد؛ هشدارهای پنتاگون و کشورهای اروپایی نسبت به این طرح، کاخ سفید را نسبت به اجرای آن مردد کرده است.
سردار یدالله جوانی  با تاکید بر اینکه طرح وارد کردن نام سپاه ایران به فهرست سازمان های تروریستی از سوی آمریکایی ها خطا و اشتباهی راهبردی بود، گفت: از ابتدا مشخص بود اگر کاخ سفید چنین اقدامی انجام دهد، عواقب سنگینی را برای آنها در پی خواهد داشت.
مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی و نظام سیاسی در ایران نظامی قانونی و با پشتوانه مردمی است و از نظر قوانین بین المللی و عرف بین الملل، جمهوری اسلامی کشوری است که به رسمیت شناخته شده و سپاه نهادی قانونی است.
وی ابراز کرد: اینکه آمریکایی ها تصور کردند می توانند سپاه را یک سازمان تروریستی معرفی کنند، اشتباه بزرگی بود که می خواستند مرتکب شوند اما قبل از اینکه آثار این اشتباه گریبانگیر آنها شود، متوجه تبعات آن شدند؛ این هشداری بود که مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا به کاخ سفید دادند و لذا شاهد نوعی عقب نشینی در این خصوص هستیم.
سردار جوانی با بیان اینکه این اقدام می توانست پیامدهای مختلفی برای آمریکا داشته باشد، اذعان داشت: در حالیکه آمریکایی ها دم از مبارزه با تروریسم می زنند اما در سال های اخیر مشخص شده خود آنها هم تروریسم دولتی هستند و هم خطرناک ترین گروه های تروریستی را در منطقه به وجود آوردند؛ کمااینکه ترامپ در رقابت های تبلیغاتی خود، این موضوع را افشا نموده و تصریح کرد آمریکا به ویژه دولت اوباما و هیلاری کلینتون در ایجاد داعش دست داشته اند.
وی افزود: امروز خطر گروه تروریستی داعش برای تمام ملت ها خصوصا جهان اسلام آشکار و حتی دامن گیر اروپا هم شده است؛ مجموعه ای که در منطقه ما مبارزه ای جدی علیه این گروه انجام داده، سپاه است که با کمک های مستشاری خود به ارتش عراق و سوریه موفق بوده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: بدیهی است در چنین فضایی قرار دادن نام سپاه در گروه های تروریستی نوعی انتحار و خودزنی از سوی آمریکایی هاست که مدعی مبارزه با تروریسم هستند.
سردار جوانی عنوان کرد: رفتن آمریکا به چنین مسیری نوعی خطای راهبردی است و چنین اقدامی در حوزه های مختلف می توانست پیامدها و آثار زیادی داشته باشد و قطعا رسوایی بزرگی برای آمریکا به ویژه در ایران بود.
مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سپاه نهادی انقلابی مردمی است که در قلب مردم ایران جا دارد لذا قراردادن نام این نهاد در فهرست سازمان های تروریستی از سوی کاخ سفید، می توانست به بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا عمق بیشتری ببخشد.
 


ناب نیوز
ارسال نظرات