خبرهای داغ:

سریال دنباله‌دار بی‌مهری مسئولان نهاوندی به شهدای گمنام این بار در فیروزان

سریال دنباله‌دار بی‌مهری مسئولان نهاوندی به شهدای گمنام وعدم همت آنها برای ساخت یادمان شهدای گمنام ادامه دارد و این بار کم همتی این مسئولان به ساخت یادمان شهدای گمنام شهر فیروزان تسری یافته است.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۷۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وقتی 17 آبان ماه سال 94 برای نخستین بار در آن روز سرد پائیزی پا به فیروزان گذاشتم تا در مراسم تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام شرکت کنم گمان نمی‌کردم استقبال مردم از این مراسم تا این اندازه گرم و با شکوه باشد.

آن روز حضور گرم مردم شهید پرور شهر فیروزان سبب دل گرمی همه دغدغه‌مندان عرصه ایثار و شهادت شد چرا که نشان داد مردم هنوز پای آرمان‌های خود، راست‌قامت ایستاده‌اند. حالا پس از گذشت نزدیک به 2 سال از این رویداد باشکوه خبر رسید که دو شهید گمنام تفحص شده در منطقه شرهانی و مجنون کهاز غربت بازگشته بودندتا در میان آنانی که دوستشان دارند همانند میهمانی عزیز کرده چشم و چراغ این شهر شوند، مورد بی مهری مسئولان نهاوندی قرار گرفته و از داشتن یک یادمان ساده نیز محروم مانده‌اند.

بیان این موضوع آنهم بعد از برگزاری «ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب که حکایت از محبت ایشانبه مردم شهید پرور استان و تاکید بر نقش محوری مردم در حماسه 8 سال دفاع مقدس داشت،سبب شد که خبرنگار تسنیم در گفت‌وگوئی با مسئولان شهر فیروزان چرائی این بی‌مهری را جویا شود.

*اعتباری برای نصب یادمان دو شهید گمنام فیروزان اختصاص نیافته است

سیدرضا موسوی درباره وضعیت مزار شهدای گمنام شهر فیروزان اظهار داشت: ساماندهی مزار دو شهید گمنام شهر فیروزان توسط شهرداری انجام شده ولی تاکنون اعتباری برای ساخت یادمان این دو شهید اختصاص نیافته است.

شهردار فیروزان افزود: در نخستین جلسه‌ای که برای ساماندهی مزار این دو شهید در سال 94 برگزار شد مقرر گردید از محل اعتبارات استانی بنیاد شهید، اعتباری برای ساخت یادمان این دو شهید در نظر گرفته شود که با آن موافقت نشد و بعد از آن نیز اعتباری برای این کار در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: اگر چه نصب یادمان شهدا بر عهده بنیاد شهید است اما در صورتی که اعتبار لازم برای ساخت این یادمان در اختیار شهرداری فیروزان اعتبار قرار گیرد، این کار توسط این نهاد انجام می‌شود.

موسوی عنوان کرد: این دو شهید گمنام داخل یک حوض بزرگ آب درون پارک کشاورز شهر فیروزان دفن شده‌اند که پس از خاکسپاری فضاسازی مناسبی توسط شهرداری برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی و مذهبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم فیروزان از این فضا بیان کرد: در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند طبق دستور فرمانداری موضوع نصب یادمان شهدای گمنام شهر فیروزان مطرح شد که در آن ما برای ساخت یادمان 100 میلیون تومان اعتبار درخواست کردیم که تاکنون اختصاص نیافته است.

شهردار فیروزان با تاکید براین که محل خاکسپاری شهدای گمنام شهر فیروزان در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد و تنها کاستی این مکان نداشتن یادمان است گفت:شهرداری فیروزان برای ساخت یادمان شهدای گمنام شهر فیروزان به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و در صورتی که این اعتبار تامین شود عملیات اجرائی این پروژه را شروع می‌کنیم.

*مسئولان در نظر ندارند برای شهدای گمنام شهر فیروزان یادمان بسازند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند نیز اظهار داشت: ساخت یادمان شهدای گمنام فیروزان باید توسط مسئولان استان و شهرستان بررسی و مصوب شود که تاکنون نیز پروژه ساخت یادمان این دو شهید گمنام مصوب نشده است.

علی خزایی افزود: ساخت یادمان شهدای گمنام شهر فیروزان باید با درخواست فرماندار نهاوند، شهرداری و بخشدار فیروزان، توسط کارگروه یادمان‌های شهدا در دفتر فنی استانداری همدان مطرح و سپس در چند نوبت مورد بررسی قرار گیرد و در نهایتبا دستور استاندار تصویب شود.

وی تصریح کرد: ما برای ساخت این یادمان به اعتبار نیاز داریم و به طور کلی مسئولان مربوطه فعلا در نظر ندارند برای شهدای گمنام شهر فیروزان یادمان بسازند.

در 8 سال دفاع مقدس خطه نهاوند رزمندگان بسیاری را عازم جبهه‌های حق علیه باطل کرده و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

شهدایی که هر یک الگوئی ممتاز برای آیندگان به شمار می‌آیند حالا که مردم ولایتمدار شهر فیروزان در سال‌های گذشته توفیق میزبانی از 2 شهید گمنام را به دست آورده‌اند سزاوار نیست مسئولان نهاوندی با برخوردهای یک با و دو هوائی خود در ساخت یادمان شهدای گمنام، مردمان این سرزمین را از چنین توفیق عظیمی بی‌نصیب بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار