خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری نهاوند خبر داد

برگزاری جشنواره بازهای بومی محلی در 6 منطقه نهاوند طی ایام نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری نهاوند از برگزاری جشنواره بازهای بومی محلی در 6 منطقه نهاوند طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۶۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با بیان ینکه سال 96 نوروزی متفاوت از سال‌های گذشته خواهیم داشت، اظهار داشت: قصد داریم مکانی را برای جشن شب عید در نظر بگیریم که مردم در آن مکان هر ساله مراسم شب عید را برگزار کنند.

وی با اشاره به وضعیت ضعیف صنعتی استان تصریح کرد: خوشبختانه در بحث گردشگری ظرفیت خوبی به ویژه در شهرستان نهاوند داریم و باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و جذب توریست داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری نهاوند گفت: با توجه به اینکه در بحث گردشگری شهر برتر شدیم، باید برنامه‌های بسیار خوبی را برای نوروز سال 96 در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه پرندگان در پارک کوثر، نمایشگاه تجسمی در اداره ارشاد اسلامی، جشنواره‌های غذاهای سنتی و بازی‌های بومی محلی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در تپه ابوذر، اعزام راهیان نور و... اشاره کرد.

جانجان در خصوص جشنواره‌ بازی‌های بومی محلی گفت: در این ایام 6 بازی برتر را شناسایی و در 6 منطقه شهرستان نهاوند برای عموم مردم برگزارمی کنیم.

وی در خصوص جشنواره غذاهای سنتی و بومی شهرستان نهاوند عنوان کرد: از قدیم الایام مرسوم بوده که در سوم و هفتم وهمچنین 12 فروردین آش‌های دوغ، ترش و رشته طبخ می‌کردند و امسال با توجه به این رسم قرار بر این شده که این سه روز را به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و مرسوم در ایام نوروز اختصاص دهیم .

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری نهاوند ابراز داشت: برای سراب‌ها و اماکن تفریحی شهرستان نیز تمهیداتی اندیشیده شده به ویژه در باب نمازخانه‌های بین راهی و همچنین مساجد و سرویس های بهداشتی که مسافران و گردشگران به مشکل برنخورند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برنامه‌های متفاوتی برای نوروز 96 خواهیم داشت که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها این برنامه‌ها به نحو احسن برگزار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار