خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین و فرماندار شهرستان بوئین زهرا در نشستی راهکارهای اشتغال زایی برای مددجویان این منطقه را بررسی و بر تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی با اولویت اشتغال خرد و خانگی تأکید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۳۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ارسلان قاسمی مدانی، فرماندار شهرستان بوئین زهرا خدمات کمیته امداد را مایه مباهات و افتخار نظام دانست و بیان کرد: امروز نگاه نظام و محرومان در عرصه محرومیت زدایی به کمیته امداد است چراکه مددکاران این نهاد خدمتگذار رسالت خدمتی به محرومان را با جدیت دنبال می کنند.

وی ادامه داد: علیرغم این تلاش ها ولی نباید چنین تصور شود که افراد دیگر به واسطه این تلاش ها در برابر نیازمندان جامعه وظیفه ای ندارند بلکه همه اقشار جامعه مکلف هستند تا خدمت به فقرا را جدی بگیرند.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: کمک به نیازمندان به معنای مساعدت مالی مستمر نیست بلکه نگاه ما در این رویکرد همان سیاست امداد است یعنی لازم است اشتغال زایی برای ایجاد درآمد در اولویت کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کمیته امداد در اجرای برنامه اشتغال زایی راهکاری موفق، اساسی و تحسین برانگیز برای رفع فقر در جامعه است و قطع یقین استمرار این رویکرد به کاهش محرومیت در جامعه منجر می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در ادامه با تشریح برخی اقدامات انجام شده اظهارکرد: جامعه تحت حمایت امداد را اقشار مختلفی چون؛ سالمندان، ایتام، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و سایر نیازمندان تشکیل می دهد که رویکرد امداد ارائه خدمات متناسب با نیاز آنهاست.

امیرخوش نیت توضیح داد: مساعدت به برخی از این اقشار امری اجتناب ناپذیر است از جمله برای ایتام؛ چراکه کمک به این دسته از افراد تحت حمایت و فراهم آوردن فرصت تحصیل این امکان را به آنها می دهد که با ارتقای وضعیت معیشت از فقر رهایی یابند و محرومیت در خانواده ها آنها ماندگار نشود.

وی خاطرنشان کرد: کمک به سالمندان و بیماران صعب العلاج نیز بخش دیگری از کمک های اجتناب ناپذیر است که کمیته امداد در مسیر خدمتی خود به خانواده های تحت حماتی ارائه می کند.

وی توضیح داد: خانواده های نیازمندی که توانایی کار دارند ولی به دلیل مسائل و مشکلات پیش آمده در زندگی قادر به تأمین معاش خانواده نیستند شناسایی و براساس مهارت و یا آموزشی که امداد برای آنها برگزار می کند، تسهیلات خوداشتغالی دریافت و یا به کاریابی ها معرفی می شوند.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال علاوه بر این اقدامات بسته تشویقی را برای کارفرمایان در نظر گرفته که بر این اساس حق بیمه مددجوی بکارگیری شده در سال نخست به طور کامل و در سال دوم اشتغال به میزان نصف از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها