دکتر باقر قالیباف شهردار تهران گفت: امروز مهم ترین حرف بچه های انقلاب و دلسوزان نظام باید این باشد که مردم کارآمدی دین در اداره امور جامعه را لمس کنند
کد خبر: ۸۸۳۰۶۱۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در یادواره شهدای رستم آباد و فرمانیه که شب گذشته در محل مسجد الرضا (ع) تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ابراز داشت: آن روزی که حضرت امام (ره) مبارزه را بر اساس فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) شروع کردند، حرفشان این بود که اسلام یک دین سیاسی – اجتماعی است اما ایشان در آغاز مبارزه، مخالفانی از باب نظری داشتند.

وی افزود: از خرداد ۱۳۴۲ بسیاری به حضرت امام (ره) توصیه می کردند که با وجود دشمنان و قدرت های بزرگ ادامه این مسیر امکان پذیر نیست، اما حضرت امام (ره) نشان دادند اگر در راه خدا گام برداریم و برای خدا سخن بگوییم – یعنی در راه خدا هم حرف بزنیم و هم عمل کنیم – پیروزی برای ما قطعی خواهد بود. همه حرکت انقلاب از ابتدا تا به امروز نیز نشان داده که جز این، چیز دیگری نیست چرا که امام (ره) امکانات، تجهیزات و نیرو نداشتند بلکه مبارزه را از کنار حجره و حوزه شروع کردند و ایستادند.

قالیباف با اشاره به فداکاری علما و روحانیت در دفاع مقدس گفت: البته برخی آدم های ضد انقلاب عنوان می کنند که آمار شهدای روحانی از همه کمتر بود این در حالی است که روحانیت نسبت به جمعیتی که دارند، از همه اقشار در دوران دفاع مقدس بیشتر شهید دادند و امروز باید بگوییم بیشترین شهید را در دروان دفاع مقدس روحانیت داده است اما گاهی اوقات برخی افراد حرف های نسنجیده ای می زنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی هم دیدیم که اگر مبتنی بر فرهنگ قرآنی، روش ها و مبانی اهل بیت (ع) حرکت کنیم، پیروزی نصیب ما خواهد شد، البته باید در نظر داشته باشیم که در این راه سختی هایی هم وجود دارد. حتی گاهی در دفاع مقدس فشار به حدی زیاد می شد که می گفتیم یا امام حسین (ع)!  فقط فرصت داشته باشیم تا شهدا را به عقب برگردانیم؛ اما این روزهای سخت هم گذشت .

وی با اشاره به آیات سوره احزاب، ابراز داشت: سنت الهی بر این است که خداوند همانند جنگ خندق به حدی به انسان ها فشار بیاورد که صف مومنان و منافقان از هم جدا شود و سپس پیروزی را نصیب ما کند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: آن روزی که حضرت امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد، خیلی از افراد گفتند وضع خرمشهر ما این است، دشمن هر روز تهران را می زند، موشک ها به شهرها می خورد اما امام در جماران نشسته و حرف از کربلا و قدس می زند. در صدر اسلام نیز وقتی نبی مکرم اسلام (ص) در مدینه، برای دفاع در مقابل دشمنان خندق می کندند، افرادی می گفتند پیامبر اسلام از ترسش در مدینه خندق می کند و حرف از ریختن طاق کسری می زنند! اما اسلام مسیر خودش را طی کرد و امپراطوری های بزرگ دنیا در مقابل اسلام فرو ریختند.

قالیباف ادامه داد:با رهبری حضرت امام (ره) و با پایبندی و پافشاری به فرهنگ قرآن و عترت و فرهنگ جهاد و شهادت دیگر صهیونیست ها نیستند که در دروازه های تهران و مرزهای ما با ما بجنگند؛ حتی صهیونیست ها دیگر در 20 کیلومتری مرز ما در عراق و جولان با ما نمی جنگند بلکه ما هستیم که درمرزهای جولان و در چند ده کیلومتری مرزهای صهیونیست ها، با آنها می جنگیم.

وی تاکید کرد: این به قدرت دیپلماسی ما نبود، بلکه به برکت خون شهدا و عزت و اقتدار جانبازان بوده است؛ 1 + 5 خیلی خبیث تر از آن هستند که بخواهند ارزشی برای ما قائل شوند؛ آنها اصلا نظام اسلامی را قبول ندارند و حتی تا چند سال قبل هرگز در شان خودشان نمی دانستند با رهبری نظام مکاتبه کنند چرا که اساسا نظام ولایی را قبول نداشتند اما اینکه چندین ماه با ما مذاکره می کنند از سر اقتدار این نظام و به برکت خون شهدا است.

به گفته شهردار تهران حزب اللهی واقعی، پیرو خط شهدا، سرباز واقعی مقام معظم رهبری و پیروان فرهنگ جهاد و شهادت کسانی هستند که امروز از کار مردم گره گشایی کنند.

قالیباف ابراز داشت: مطمئن باشید تهدیدات خارجی هیچ موقع خطری برای انقلاب ایجاد نمی کند؛ اگر همه شرق و غرب هم دست به دست یکدیگر دهند و بخواهند علیه کشور توطئه کنند ما هیچ نگرانی نداریم اما نگرانی ما زمانی است که دل مردم نسبت به این نظام و حکومت بلرزد.

وی با تاکید بر اینکه «قدرت ما در حوزه موشک های ما نیست؛ بلکه قدرت ما در دل های مردم است» گفت: امروز مهم ترین حرف بچه های انقلاب و دلسوزان نظام باید این باشد که مردم کارآمدی دین در اداره امور جامعه را لمس کنند و آن را بفهمند؛ در راس این نابسامانی ها نیز حل مشکلات و مسایل اقتصادی و معیشتی قرار دارد.

قالیباف ادامه داد: ما همه می گوییم سرباز مقام معظم رهبری هستیم؛ وقتی اصل مذاکره باید انجام شود و به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است، همه از این مذاکره دفاع می کنیم اما از کلام رهبر معظم انقلاب این موضوع را هم می فهمیم که مذاکره یک مبارزه است؛ یک روز پشت خاکریز باید مبارزه می کردیم یک روز پیشت میز. اگر پشت میز مذاکره رفتیم و دلخوش شدیم که آن ها دوست ما هستند، همه چیز را از دست می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات جامعه در گرو امکانات مادی نیست، گفت: گاهی اوقات فکر می کنیم پول نداریم در حالی که در بعضی از سال ها، تنها در فاصله سه سال درآمد ارزی کشور چهار برابر شده است اما مشکلات ما بیشتر شدند؛ این موضوع همانند خانواده ای که ماهانه یک میلیون تومان درآمد داشته و در طی سه سال درآمد خانواده به 4 میلیون تومان می رسد اما وقتی نمی داند باید با این پول چه کار کند، افزایش درآمد برای خانواده بدتر خواهد شد، یعنی مدیریت خانواده نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اگر یک روزی با ایده حضرت امام (ره) و با اصل نظام ولایت فقیه از بعد نظری مخالف بودند، آن دوره گذشت البته الان هم در داخل و خارج افراد مخالفی هستند اما هم اکنون اسلام در مسند قدرت و متن زندگی مردم آمده و نظام اسلامی به برکت خون شهدا و امام (ره) شکل گرفته است.

قالیباف تاکید کرد: امروز ضد انقلاب واقعی کسی است که بخواهد کارآمدی این نظام تضعیف شود؛ یعنی اگر جوان ما احساس کند نیازهای مادی و معنوی او در سایه نظام اسلامی تامین نمی شود، هر کسی که این کار را انجام دهد، در هر کجا باشد ضد انقلاب تر از همه است.

شهردار تهران با تبیین دو هدف اصلی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: یک هدف اصلی انقلاب این بوده است که آسایش و رفاه اجتماعی را برای همه کسانی که با هر گرایش، سلیقه، نگاه، دین و مذهبی در سایه نظام زندگی می کنند، فراهم کند؛ همین که افراد در سایه نظام اسلامی هستند، ما مکلف هستیم این آسایش و رفاه اجتماعی را برای آنها فراهم کنیم. کار دوم ما نیز این است که انقلاب اسلامی رستگاری اخروی را برای مردم فراهم کند.

وی با بیان اینکه «امروز حل مشکلات مردم عین تبلیغ دین و عبادت است» اظهار کرد: امیدواریم توفیق پیدا کنیم با همان روحیه اخلاص، مقاومت در برابر همه سختی ها، برادری، اخوت، محبت و گذشت دست به دست هم دهیم و راه امام (ره) و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری با همان اراده ای که در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس داشتیم به پیش ببریم.

قالیباف گفت: تا زمانی که در صراط مستقیم حرکت کرده و بر سنت های الهی پایبند باشیم، خداوند نیز پیروزی و نصرت را تایید و قطعی کرده است و وعده خدا هم تخلف ناپذیر است، ما شاهد بوده ایم در هر کجا که اشکالی پیش آمده به دلیل آن بوده است که ما سستی کرده و در مقابل سختی ها وادادگی پیدا کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: در جامعه اسلامی نباید فقر و تکاثر وجود داشته باشد و در مقابل باید تعلیم و تکریم در جامعه باشد اما متاسفانه جای این موارد در جامعه عوض شده که ریشه این موضوع در همان ریا و ربا است. در مجالس شهدا باید این موارد را به هم متذکر شویم و خداوند نیز به ما نصرت و پیروزی خواهد داد.

وی گفت: تحریم و تهدید وجود دارد و اینگونه هم نیست که اثری نداشته باشند،اما هیچ کدام از اینها در مقابل این مسیر تاب مقاومت ندارد. ده ها نمونه در حوزه های مادی و اداری وجود دارد که نشان می دهد در جایی که مصمم شدیم و ایستادگی کردیم، خداوند اجر و پاداش آن را به ما داده است اما گاهی اوقات از این موضوع غفلت می کنیم.


ارسال نظرات