حجت الاسلام والمسلمین خدابنده در جمع کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: نماز، سرفصل همه کارهای خوب و مُهر قبولی مام اعمال است.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۰۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست اخلاقی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه‌آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خدابنده در این مراسم، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به بیان روایتی از این بانوی بزرگ اسلام پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، مسیر حرکت فردی و اجتماعی تمام مخلوقات را در این حدیث بیان فرموده اند که سه مشخصه از دنیای بندگان را دوست می دارند و آنها عبارتند از؛‌قرائت قرآن کریم و انس با کلام وحی و عمل به دستورات خدا،‌ولایتمداری حول محور پیغمبر و آل پیغمبر و سوم انفاق در راه خداوند متعال.

استاد حوزه ،‌افزود: بزرگ ترین معضل جامعه بشری امروز این است که برخی از مدعیان کتاب خدا و قرآن،‌دشمن دین شده اند و مقابل ولایت ایستاده اند.

وی،‌ادامه داد: خداوند فرموده، انسان را بعنوان خلیفه در زمین قرار داده و یک جایگاه بسیار عالی و والا برای انسان تعریف شده است؛ اما برخی از آیات نیز توصیفاتی در مذمت و بدی انسان دارند که حکایت از دو سرشت متفاوت انسان است، که یکی فرشته خوی و دیگری سرشت حیوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، تصریح کرد: اگر انسان به تهذیب و تربیت نفس مشغول نشود، به خاطر سرشت حیوانی ،‌ می تواند تا جایی سقوط کند که " اولئک کالانعام بل هم اضل" گفته می شود.

وی، با اشاره به نقش زمان در کهنه کردن همه چیز، گفت: دنیا در گرو و گرفتار زمان است و زمان همه چیز را کهنه و فاسد می کند و از بین می برد و ما نیز گرفتار زمان هستیم؛ اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که وجودش بیدارگرترین و مؤثرترین انبیاء الهی است، آمدند تا تلنگری به فطرت انسانها بزنند و آنها را از داشته هایشان مطلع سازند؛ زیرا اگر انسان به زباله تبدیل شد، از نوع زباله بد خواهد بود.

استاد حوزه، بهترین راه ارتباط با خداوند متعال را تشریح کرد و افزود: امروز به خاطر پیشرفت فناوری های روز، ارتباطات بسیار گسترده شده و هر فردی با داشتن یک گوشی تلفن همراه، نیز با اقصی نقاط دنیا از طریق شبکه های مجازی و ... ارتباط بر قرار می کند، اما باید به دنبال ارتباطاتی باشیم که ما را به سمت خدا سوق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، تأکید کرد: ارتباطی مفید است، که ما را به خدا و سمت نور نزدیک کند،‌نه اینکه خدایی ناکرده از منبع نور و خدا دور ساخته و به تاریکی رهنمون سازد.

وی، گفت:‌کمال دین در شناخت خدا و تصدیق یگانگی و وحدانیت خداوند است و ما انسانها باید به دو نکته اساسی توجه داشته باشیم،‌که حرف اول را عمل می زند و بعد دور اندیشی؛ زیرا بدون دوراندیشی و آینده نگری عمل ما به جایی نمی رسد.

استاد حوزه، استقامت در مسیر عدالت و حق و تحمل مرارتها در این راه،‌پرهیزکاری و تقوا محوری را شرط رسیدن به عمل صالح بعنوان نهایت کارها دانست.

وی، در تشریح راههای ارتباط با خداوند، افزود: هزاران راه برای رسیدن به خداوند متعال وجود دارد؛ اما مهم ترین راه که از آن بعنوان شاهراه ارتباط با خدا نام برده می شود و انبیاء الهی و ائمه و بزرگان دین نیز توجه ویژه ای به آن داشتند، نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، گفت: جلا و جایگاه هر فردی به نمازی است که می خواند. نماز به سایر کارهای انسان نیز کمک می کند تا صالح شوند. حدیث قدسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده، که خداوند انسان را به خاطر نماز به وقت عذاب نمی کند و او را بغیر حساب وارد بهشت خواهد کرد.

وی، در پایان تأکید کرد: نماز، سرفصل همه کارهای خوب و مُهر قبولی تمام اعمال است.

ارسال نظرات