مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: بیمارستان صحرایی شهدای تنگه ارم از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در تنگه ارم شهرستان دشتستان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۰۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، مرادعلی فولادوند، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر درباره برپایی بیمارستان صحرایی شهدای تنگه ارم گفت: این بیمارستان صحرایی در منطقه دورافتاده‌ای به نام تنگه ارم از یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده در شهرستان دشتستان استان بوشهر برپا می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و عمومی اجرایی می‌شود، افزود: ابتدا بیماران مراجعه‌کننده به این بیمارستان توسط تعدادی پزشک عمومی اسکرین می‌شوند و غربالگری اولیه انجام می‌شود، سپس با برگ ارجاع بیماران را به متخصصان ارجاع می‌دهیم.

 

فولادوند، ادامه داد: تمام تخصص‌ها از جمله متخصص داخلی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، نورولوژی، یورولوژی، ENT، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی و سونوگرافی، تزریقات و پانسمان، داروخانه رایگان و جراحی‌های سرپایی کوچک در این بیمارستان صحرایی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر بیماران پس از ویزیت شدن به ادامه درمان و اقدامات تخصصی‌تر نیاز داشته باشند مجدداً به آنها برگ ارجاع داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در پیگیری‌های بعدی نیز بیماران به متخصصان و مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر درباره تخمین آماری میزان خدمات در این بیمارستان صحرایی گفت: جمعیت تحت پوشش بیش از ۱۵ هزار نفر است و با احتساب جمعیت با روستای مرکزی و روستاهای اطراف بیش از ۱۵ هزار نفر هستند که ما می‌توانیم قریب به حداقل ده هزار نفر را ویزیت کنیم.

ارسال نظرات