نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

لزوم برخورد شدید وزارت بهداشت با متخلفین پزشکی

مسعود رضایی گفت: اگر خطای پزشکی در اثر بی مبالاتی پزشک باشد باید برخورد شدیدی از سوی وزارت بهداشت و درمان با این افراد شود تا جلوی چنین حوادثی گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۹۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

لزوم برخورد شدید وزارت بهداشت با متخلفین پزشکیمسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش اشتباهات و خطاهای پزشکی در کشور بیان داشت: کلمه اشتباه با کلمه مقصر متفاوت است بنابراین اگر ما پزشکانی که دچار خطا می شوند را مقصر بدانیم باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود زیرا جان انسان ها در اختیارشان است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به عوامل خطاهای پزشکی گفت: اگر اشتباهات پزشکی به عملکرد خود پزشک برگردد باید به صورت جدی برخود و نظارت دقیق شود و اگر اشتباه از دستگاه و رادیولوژی و پاراکلینیک عمل قبل از پزشک باشد باید فکر دیگری برای آن کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه در هر خطای پزشکی باید به علت اشتباه پزشکی پی برد تصریح کرد: اگر خطای پزشکی در اثر بی مبالاتی پزشک باشد باید برخورد شدیدی از سوی وزارت بهداشت و درمان با این افراد شود تا جلوی چنین حوادثی گرفته شود .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی خطای پزشکی رخ می دهد بیمارستان مربوطه شورایی تشکیل می دهد و تعدادی از کارشناسان و صاحبنظران که همان پزشکان هستند آزمایشات بیمار را رویت می کنند و این مسئله که آیا نظارت صورت گرفته یا نه بررسی می شود.


ارسال نظرات