تقوا تنگناهای مختلف اقتصادی فردی، اجتماعی و کشوری را برطرف کرده و بن‌بست‌ها را از بین می‌برد و آسانی برای همه به وجود می‌آورد که متأسفانه فرهنگ غرب، فرزندان و خانواده‌ها را به سمت بی‌تقوایی، گناه و تظاهر به گناه و قبح شکنی سوق می‌دهد و لذا باید تقوا را تقویت، گسترش و فرهنگ‌سازی کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۴۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: دشمنی دشمنان با ما در همیشه تاریخ ایران اسلامی بوده است و برای ما تازگی ندارد اما باید متناسب با دشمنی آنان، دشمنی انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی در مونیخ، افزود: نمایندگان آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی، ترکیه و عربستان در این کنفرانس حضور داشته و هم‌دست شدند و جبهه‌ای را علیه ایران اسلامی به راه انداختند و ایران را مورد تهمت و افترا قرار دادند که البته وقتی ما در مسیر ولایت و استکبارستیزی هستیم باید انتظار چنین رفتارهایی را هم داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه نکا با اعلام اینکه هجمه مستکبران برای ما افتخار است، گفت: به تعبیر امام راحل باید روزی ناراحت شویم که از ما تعریف کنند و این انتقاد دشمنان از ما بیانگر آن است که راه راست و درستی را در پیش گرفته‌ایم و در حال حرکت رو به جلو هستیم و دشمنان از این حرکت ما هراسان هستند.

محمدی‌لائینی با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت فاطمه‌زهرا(س) بیان کرد: سالرزو شهادت این بانوی بزرگ اسلام را در پیش داریم که با تسلیت این ایام، باید بدانیم که مردم زمان این بانو به فاطمه‌زهرا(س) بی‌احترامی کرده و در حق این بانوی بزرگ جفا کردند.

وی با گرامی‌داشت درگذشت دو اندیشمند و شخصیت بزرگ علمی، مرحوم ملاحاج مهدی سبزواری و ارتحال آیت‌الله فاضل‌لنکرانی، افزود: این دور بزرگوار، حقی بر علم، جامعه علم و حوزوی دارند.

امام جمعه نکا با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: این روز بزرگ را به همه روحانیت، مداحان، هیأت مذهبی، معلمان، تشکل‌های مذهبی و فرهنگی که در راستای تعلیم و تربیت علمی کار می‌کنند تبریک گفته و انتظار داریم تربیت اسلامی بیش از پیش در جامعه رشد کند.

محمدی‌لائینی گفت: تربیت مهم است و خانواده‌ها باید به تربیت فرزندان خود توجه ویژه اعمال کنند و البته از برخی خانواده‌ها گلایه داریم که فرزندانی را تربیت کرده‌اند که جایشان در جهنم است و نسبت به تربیت، اخلاق و رفتار آنان بی‌تفاوت شده‌اند و امروز شاهد بی‌حجابی، بی‌بندوباری و مسائلی از این قبیل در جامعه هستیم و متأسفانه قبح گناهان در حال از دست رفتن است.

وی با گرامی‌داشت سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: امیدواریم به خانواده ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا بیش از پیش خدمت کنیم.

امام جمعه نکا با اشاره به تشکیل ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در هفته جاری، یادآور شد: تشکیل این کنفرانس کار ارزنده‌ای بود که در این هفته انجام شد که به دلیل اهمیت این مسأله رهبر معظم انقلاب خود شخصاً در این کنفرانس حضور داشته و فرمایشات مبسوطی ایراد کردند و باید فرمایشات رهبری در این کنفرانس، چراغ راه باشد.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: گناه ما از نگاه استکبار، همین است که چرا ما از مظلومان جهان حمایت می‌کنیم در حالی که این مسأله از دستورات خداوند است و توجه به فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: همیشه باید حمایت خود را از مظلومان، مستضعفان جهان و فلسطین عزیز اعلام داشته و با صدای بلند فریاد کنیم که ما از مظلوم حمایت می‌کنیم و یار مظلومان و دشمنان مستکبران و ظالمان جهانی هستیم.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به روزهای پایانی سال 95 که مزین به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، خاطرنشان کرد: همچنان که رهبری هم اعلام داشتند در پایان باید مسؤولان نشان دهند در این سال برای اقدام و عمل چه کردند؛ نگویند باید چنین بشود بلکه باید بگویند چنین شد.

محمدی‌لائینی گفت: خدمات خوبی در سال جاری توسط مسؤولان در شهرستان نکا انجام شده است که از جمله پل ورودی از سمت غرب نکا است که در حال اتمام این پروژه هستند تا پایان سال افتتاح شود که امیدواریم خداوند به همه آنانی که خدمت صادقانه انجام می‌دهند، توفیق داده و ایران اسلامی عزتمندتر از گذشته در اوج قله‌ها باشد.

وی همچنین افزود: بهترین وسیله نجات ما از غم، اندوه، مشکلات و بهترین وسیله گشایش امور و برطرف شدن سختی‌ها و تبدیل به آسانی، تقوا است که در درون خود ایمان، گناه نکردن، توبه کردن، اعتراف به ظلم و گناه، استغفار و تسبیح را دارد.

امام جمعه نکا اظهار کرد: تقوا یک بسته فرهنگی، اخلاقی و معنوی است که همه چیز در درون خود داشته و خاصیت‌های فراوان دارد و نجات‌دهنده، شفابخش و نور است و انسان را از شر انسان نجات می‌دهد.

محمدی‌لائینی گفت: تقوا تنگناهای مختلف اقتصادی فردی، اجتماعی و کشوری را برطرف کرده و بن‌بست‌ها را از بین می‌برد و آسانی برای همه به وجود می‌آورد که متأسفانه فرهنگ غرب، فرزندان و خانواده‌ها را به سمت بی‌تقوایی، گناه و تظاهر به گناه و قبح شکنی سوق می‌دهد و لذا باید تقوا را تقویت، گسترش و فرهنگ‌سازی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها