برای نخستین بار در کشور؛

ساخت بالانس سه‌بعدی لیزری توسط مخترعان لرستانی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت: بالانس سه‌بعدی لیزری در مرکز حمایت و هدایت از تحقیقات پلاسما و لیزر سازمان توسط متخصصین و مخترعین بسیجی ساخته شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۱۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

سرهنگ مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: بالانس سه‌بعدی لیزری در مرکز حمایت و هدایت از تحقیقات پلاسما و لیزر سازمان توسط متخصصین و مخترعین بسیجی ساخته شد.


وی افزود: مکانیزم این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های بالانس موجود در سطح دنیا دارای برتریت ‌های اساسی از جمله اصطکاک صفر برای بالانس کردن شکلهای مختلف است که این مزیت با استفاده از یک صفحه معلق به‌وسیله میدان مغناطیسی و لیزرها کنترل می‌شود، بکارگیری سیستم کنترل لیزری دقتی صد ها برابر را ایجاد می کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان با اشاره به اینکه با این وسیله به‌راحتی مراکز ثقل کلیه اجسام را به هر شکلی و مرکز حجم کلیه مخازن قابل‌اندازه‌گیری است، بیان کرد: مرکز ثقل و مرکز حجم و تغییرات آن‌ها توسط این دستگاه به‌راحتی قابل‌نمایش بوده و در حقیقت این اختراع پیشتازی در صنعت هوانوردی و علم فضایی برای کشور را نوید می‌دهد

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات