امام جمعه اردکان:

موضوع فلسطین مسئله اصلی دنیای اسلام است / دشمنی با اسرائیل یکی از ملاک های انقلابی بودن است

امام جمعه اردکان با اشاره به توطئه دشمنان اسلام برای فراموش کردن موضوع فلسطین گفت: موضوع فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است .
کد خبر: ۸۸۳۰۳۱۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیجازاردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: در اهمیت این کنفرانس همین بس که رهبر معظم انقلاب شخصا در این مراسم حضور پیدا کردند و سخنان مهمی را ایراد نمودند که سرنوشت آینده فلسطین را مشخص می کند.

وی اظهار داشت: قریب به هفتاد سال است که بشریت شاهد ظلمی بی نظیر و بی سابقه ای است که دولتی به نام اسرائیل آمده است مردم یک کشور را از زمین، خانه و وطنشان بیرون کرده است و سرزمین آنها را غصب کرده است.

امام جمعه اردکان افزود: آن چیزی که بیشتر دل ما را به درد می آورد این است که عده ای از کشورهای به ظاهر مسلمان که پیرو قرآن هستند بجای اینکه بیایند از مظلوم دفاع کنند طرف ظالم و اسرائیل غاصب را گرفته اند و نه تنها طرف او را گرفته اند بلکه جیره خوار اسرائیل و آمریکا نیز شده اند.

وی گفت: یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در این کنفرانس نسبت به آن هشدار دادند این است که این سر و صداهایی که در اطراف کشورهای اسلامی به راه انداختند و بحران هایی که ایجاد کردند همه برای فراموش شدن موضوع اسرائیل و فلسطین است تا این موضوع را به حاشیه ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: همه ما باید هوشیار و بیدار باشیم و نگذاریم موضوع فلسطین کم رنگ بشود که متأسفانه شده است و هنوز هم باید فریاد بزنیم که موضوع فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) راه پر افتخار مبارزه با اسرائیل را به ما نشان داد و تبر بر گردن بت اسرائیل زد و امروز یکی از ملاک های انقلابی بودن و پیمودن راه امام راحل عظیم الشأن دشمنی با اسرائیل و طرفداری از فلسطین است.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: هیچ توجیهی در این مورد پذیرفته نمی شود و هر دولتی، هر مسئولی چه خرد و چه کلان اگر در این زمینه کوتاه بیاید باید در انقلابی بودن آنها شک کنیم.

وی گفت: امروز بسیار تبلیغ می شود تا ذهن ما را به انحراف بکشانند و جوانان ما را فریب می دهند و می گویند که چرا ما باید به فلسطین کمک کنیم؟ باید روشنگری کنیم و نگذاریم دشمن به خواسته خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: مقام معظم رهبری در این کنفرانس فرمودند که ما ضعف و افول اسرائیل را به وضوح می بینیم و قوه و قدرت جبهه مقاومت را می بینیم یعنی تحقق وعده الهی نزدیک است.

وی افزود: اگر کسانی در محقق شدن این وعده الهی کمک کردند خوشا به حالشان و اگر مسئولی یا دولتی حمایت نکرد خود را مفتضح کرده است.

خطیب جمعه اردکان با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: ما باید ببینیم که کاندیداها درباره فلسطین و مبارزه با اسرائیل چه می گویند و ما باید در آینده درباره مسئولان تصمیم بگیریم و نباید در این زمینه کوتاه بیاییم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: در اسلام، نقش تربیت و تزکیه از تعلیم بالاتر و جلوتر است و اگر در کنار علم، تربیت و تزکیه نباشد نه تنها نفعی ندارد بلکه گاهی ضرر هم می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: معلمان، مربیان، اساتید حوزه و دانشگاه و هرجا مجموعه آموزشی است باید بدانند همانطور که به علم، تحصیلات، کسب رتبه های کنکور و کسب رتبه در مسابقات مختلف اهمیت می دهند باید به تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان، دانشجویان و شاگردان خود اهمیت بدهند.

وی گفت: در این سالهای اخیر در آموزش و پرورش و بویژه در کتب درسی تحولات زیادی اتفاق افتاده است و فرزندان ما بیشتر با معارف قرآن آشنا می شوند اما نقش معلمان و اساتید در تربیت خیلی مهم است.

امام جمعه اردکان گفت: معلم و استاد دانشگاه نباید آیه حجاب را بخواند و اثبات کند ولی در عمل خودش رعایت نکند و یا بر خلاف آن به شاگردان خود توصیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش پایانی سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) اظهار امیدواری کرد که مراسم های عزاداری باشکوهی برگزار شود.

وی گفت: امسال تصمیم گرفته شده است که در روز شهادت اجتماع بزرگ فاطمیون در اردکان برگزار شود و هیئت های عزاداری در یک مراسم واحد جمع شوند.

وی توصیه کرد که اگر در این روز مراسم های دیگری برگزار می شود تعطیل شود و همه در این اجتماع بزرگ شرکت کنند.

امام جمعه اردکان گفت: فاطمیه فرصت بسیار مغتنمی برای تجدید بیعت با ولایت و اهل بیت است.

وی افزود: حضرت زهرا(سلام الله علیها) این درس را به ما داد که برای دفاع از ولایت باید از جان و آبروی خود هم مایه بگذاریم و شاید در مقابل دشمنان مظلوم واقع بشویم اما هرگز ذلیل نخواهیم شد کتک می خوریم تهمت می شنویم اما دست از حمایت از ولایت بر نمی داریم.

ارسال نظرات