امام جمعه ایوان گفت: مسؤلین موظف به عمل به توصیه‌های حکیمانه و دلسوزانه رهبری هستند.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۴۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام " لروند "امام جمعه شهرستان ایوان در خطبه های این هفته نمازبه بحث هفتگی آفت‌های زندگی وجود شر در زندگی پرداخت و اظهارکرد: همانطور که می‌دانید شر در مقابل خیر است، اما وجود آن در برخی زندگی‌ها سبب می‌شود خانواده از مسیر خیر که همان صراط مستقیم است خارج شود.

امام جمعه ایوان به آیه 22سوره انفال اشاره کرد واظهار کرد: شر گاهی در خانواده است مثل ماهواره و استفاده نادرست از تلفن همراه و فضای مجازی یا در اقتصاد مثل حقوق های نجومی ،مفاسد اقتصادی به هر حالهمهما بایدباید مراقب باشیم که اسیر شر نشویم.

لروند بر اساس روایتی از امام حسین (ع) عبادت را به سه تقسیم بندی کرد و افزود: بهترین عبادت آن است که برای شکر خداوند باشد.

وی سپس به مناسبت‌ها مهم هفته اشاره کرد وبیان داشت : ۸ اسفند روز امور تربیتی است و نقش ارزشمند تربیت چه در خانواده و چه در مدرسه بر کسی پوشیده نیست، امام خمینی نیز در این باره فرمودند تربیت و تزکیه بر تعلیم مقدم است.

امام جمعه ایوان سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان را گرامی داشت و به روز حمایت از مصرف کنندگان هم اشاره کرد و گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان به چند نکته اساسی باید توجه کرد، نظارت قاطع و دقیق بر بازار و تولید، مبارزه قاطع با قاچاق که توصیه اکید رهبر عزیز است، جلوگیری از تولید و واردات کالای بی‌کیفیت، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و محتکران و حقوق‌های نجومی از جمله این موارد است.

لروند سپس ایام فاطمیه دوم را تسلیت گفت و بیان کرد: روز شهادت هیات‌های عزاداری در شهر ایوان از درب سپاه به طرف مسجد جامع حرکت خواهند کرد که لازم است مردم حضور باشکوه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز زندگی ساده حضرت زهرا (س)، انجام وظیفه یک فرزند خوب در قبال پدر، شوهرداری کردن، دفاع از حق و ولایت، مادری نمونه بودن از بهترین مولفه‌ها برای الگو برداری در زندگی‌ها و درس گیری از زندگی بانوی بزرگ اسلام در سبک زندگی اسلامی است.

امام جمعه ایوان به سخنان گوهربار رهبر عزیز در هفته گذشته پیرامون مشکلات مردم محروم و مخصوصا مردم استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مسؤولین موظف به عمل به توصیه‌های حکیمانه و دلسوزانه معظم له هستند حضرت آقا فرمودند این که همه چیز به گذشتگان نسبت دهید کافی نیست زیرا آینده گان هم همینطور درباره شما قضاوت خواهند کرد.

لروند تصریح کرد: متاسفانه در سفر به خوزستان گفتند مشکل خوزستان مربوط به امروز نیست و از طرفی برخی نمایندگان خوزستان هم گفتند مشکلات مربوط به گذشته است که این سخنان بر عکس توصیه‌های سکاندار انقلاب است و من عقیده شخصی خودم این است که عامل اساسی این مشکلات سیاسی کاری‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است، او اگر آنقدر که تعصب جریان فتنه و بستن مقنعه سبز را دارند اگر تعصب مردم را داشتند این همه مشکل پیش نمی‌آمد یعنی چه که در جریان سفر او در شهر بنر نصب شود مقدم خانم قهرمان سبز را گرامی می‌داریم ما رنگ سبز جریان فتنه را سبز اموی می‌دانیم و هر کس بعد این همه توصیه و حساسیت رهبر عزیز از جریان سبز نام ببرد قدم در حمایت سبز اموی برداشته است.

وی به جریان سفر ابتکار به ایلام هم اشاره کرد و افزود: ملت ما می‌خواهد بفهمد دستاورد این سفرها قبل انتخابات چیست علت ناراحتی یکی از نیروهای انقلابی در داخل هواپیمای برگشت ابتکار به تهران چه بوده به راستی آن هدیه‌ها که به برخی مسؤولان کشوری و تیم همراه آنان داده شده از پول بیت‌المال به مجوز چه کسی داده شده است بر اساس کدام قانون وقتی مسؤولی به استان سفر می‌کند باید برای او کادو تهیه کرد، کدام ضرورت ایجاب می‌کند که در سال گذشته صادق زیبا کلام وکیل مدافع آمریکا چند مرتبه به ایلام سفر کند، چرا مسؤولین دست از این سیاسی‌کاری‌ها بر نمی‌دارند چرا می‌خواهند این استان را دو قطبی کنند چرا این همه مشکلات مردم را نادیده می‌گیرند، چرا می‌خواهند تنش در این استان درست کنید.

امام جمعه ایوان گفت: شما که می‌گفتید ما وقت نداریم در ۹ دی شرکت کنیم برای چه این همه وقت گذاشتید با سوء استفاده از اسم آیت‌الله هاشمی مراسم چمر برپا کنید نقش این چند نفر سیاسی کار ایوانی در اجرای این چمر چه بوده است، اگرچه من از مردم با غیرت و ولایتمدار ملکشاهی و امام جمعه ملکشاهی و امام جمعه دره‌شهر که این میتینگ سیاسی را رسوا کردند تشکر می‌کنم و از این آقایان دکتر ایوانی هم تقاضا می‌کنم به جای ایجاد تنش سیاسی در استان بیایند و این چمر را در تونل قلاجه به پا کنند که در دو سال گذشته ۵ بار قول افتتاح آن‌ را داده‌اند و هنوز خبری نیست.

لروند تصریح کرد: بیایند این چمر را بر غم بیکاری برای این همه جوان بیکار و بدون شغل اجرا کنند.

امام جمعه ایوان در پایان پنجاه و سومین نشست مونیخ را سند محکم دیگری از اتحاد شوم آمریکا و اسرائیل و ترکیه و عربستان در تقابل با جمهوری اسلامی دانست و گفت: مهمترین صادر کننده‌های تروریست دنیا سخن از صلح و امنیت منطقه می‌زنند که این سخنان بیشتر به طنز تلخ سیاسی شبیه است.

لروند از مسؤولین کشور خواست اکنون که به همه ثابت شده برجام دستاوردی نداشته است حداقل در مقابل اراجیف این دشمنان نامرد جواب قاطع بدهند.

امام جمعه ایوان همچنین با اظهار تاسف از اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ که ۱۶۲ نماینده آنرا تائید کرده‌اند، گفت: بر اساس این تبصره شهرستان ایوان و بدره و سیروان جزء مناطق توسعه یافته حساب شده و اسم آنها در لیست مناطق محروم نیست که ما چنین کاری را جفای در حق مردم این شهرها به ویژه ایوان می‌دانیم، اگرچه به خاطر برخی افراد سیاسی کار در این شهرستان نباید من این دفاع را انجام دهم اما امیدوارم این اعتراض ما به گوش مسؤولین برسد تا بدانند ایوان محروم‌ترین شهر استان است و نباید حق کارکنان و کارمندان و معلمین و متخصصین در افزایش حقوق ۶۰ درصدی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

 
ارسال نظرات