امام جمعه تربت حیدریه بر لزوم حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۴۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه با اشاره به هشتم اسفند روزامور تربیتی، اظهار کرد: آنچه که جامعه ایرانی و مردم پایبند به ارزشهای اسلامی از دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت توقع دارند آن است تا فرزندانی خلاق و متفکر تربیت شوند تا بتوانند بعنوان آینده سازان انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.
 
وی تصریح کرد: دانش آموز و دانشجو در طراز انقلاب اسلامی انسانی فکور و خلاق است، زیرا آنچه که امروز تدریس می شود قالب آن مطالبی است که دیگران گفتند و یا اینکه ترجمه شده، لذا باید دانش آموزان بر خلاقیت و تولید علم بومی در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی بیفزاید.
 
عصمتی خطاب به دست اندرکاران آموزش و پرورش گفت: امت اسلامی ازسازمان و اداره ای که اساس جامعه را تشکیل داده انتظار دارد فرزندانی تاثیر گذار برای کشور تربیت کند که در کنار تخصص، تعهد لازم برای برنامه های اجرائی کشور داشته باشند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تعهد را از شرایط اساسی انسان انقلابی برشمرد و افزود: آثار سوء دانشمند متخصص بدون تعهد به مراتب بیشتر از فایده آن است، لذا دانشمندی که متعهد به آرمانهای جامعه باشد می تواند برای مردم کشورش مثمر ثمر باشد.
 
امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: جبهه استکبار جنگ های نیابتی را برای به حاشیه بردن مسئله فلسطین به راه انداخته و حال آنکه موضوع فلسطین اولویت اول مسلمان و جهان اسلام است و باید روحیه حمایت از جبهه مقامت و انتفاضه در کشور نهادینه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها