خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به منظور سهولت رفت و آمد شهروندان به شهرک مبل و خودرو، احداث مسیر دسترسی از اتوبان نبی اکرم ضروری است.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۸۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم افزود: در حال حاضر مسیر دسترسی به شهرک مبل و خودرو از جاده مایان بوده ولی در طرح شهرک، دسترسی از سمت اتوبان لحاظ شده است بنابراین با توجه به مشکلات موجود، به همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان نیاز است.

وی بیان کرد: بیشترین بلاتکلیفی شهرک مبل و خودرو در چند سال اخیر، نبود طرح مصوبی برای این شهرک بود، که در حال حاضر این مشکل با ارائه طرح مصوبی حل شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اقدامات اولیه به منظور بهبود وضعیت شهرک مبل و خودرو انجام شده است، گفت: خوشبختانه مشکل گازرسانی به این شهرک حل شده است.

بابایی اقدم ادامه داد: یکی از مشکلات مهم زیرساختی شهرک تامین انرژی برق است که این مشکل باید حل شود.

وی با بیان اینکه شهرک صنفی مایان در کنار شهرک مبل و خودرو وضعیت مناسبی ندارد، گفت: از تصمیمات 15 سال پیش شهرداری تبریز، ساماندهی مشاغل مزاحم مانند صافکاری، مکانیکی و آهنگری بود که موجب آلودگی بصری و صوتی در داخل شهر بودند، ولی در حال حاضر شهرک صنفی مایان نیز وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهرک صنفی مایان در گذشته به عنوان شهرک صنایع مزاحم مکان‌یابی شده بود که بعدها به عنوان شهرک صنفی نام‌گذاری شد.

بابایی اقدم با بیان اینکه اصناف مختلفی در شهرک صنفی مایان فعالیت می کند، تاکید کرد: شهرک صنفی تکمیل کننده شهرک مبل و خودرو است.

وی اعلام کرد: شهرداری منطقه 6 ضعیف‌ترین و کم‌برخوردارترین منطقه تبریز به شمار می رود به طوری که در عملکرد 9 ماهه نخست امسال بودجه تحقق یافته این منطقه حدود 35 درصد بود، براین اساس در بین مناطق 10گانه تبریز کمترین میزان تحقق بودجه در منطقه 6بوده است.

وی با بیان اینکه شهرک مبل و خودرو قابلیت توانمندسازی منطقه 6 را به لحاظ مالی دارد، گفت: اگر بتوانیم مشکلات زیرساختی این شهرک را حل کنیم گام بزرگی برای توانمندی منطقه 6 برداشته ایم تا تعهدات بودجه سالانه منطقه تامین شود چراکه شهرک مبل و خودرو می تواند قابلیت مالی خوبی برای این منطقه باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: علاوه بر 220 هکتار زمین شهرک مبل و خودرو زمین هایی در این منطقه وجود دارد که در اختیار شورای شهر و شهرداری تبریز است که در ساماندهی مشاغل بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: درآمد مناطق باید به گونه ای باشد که برای هزینه پروژه‌های عمرانی کافی باشد این درحالی است که اگر درآمد کم باشد به اجبار مناطق دیگر به عنوان معین(مناطق کمک کننده) تعریف می شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر با تکمیل شهرک مبل و خودرو حل خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر ترافیک دائمی خیابان قره آغاج در بسیاری از خیابان ها مانند خیابان دوه‌چی که کلا محل نمایشگاه های اتومبیل است این مشکل رفع خواهد شد.

به گفته وی با تکمیل سالن های خودرو شهرک مبل و خودرو، نمایشگاه های اتومبیل در تبریز ساماندهی می شود.

بابایی اقدم با اشاره به مشکلات اهالی شهرک امام در روزهای جمعه گفت: برگزاری بازار خودرو روزهای جمعه در شهرک امام موجب مختل شدن رفت و آمد شده و اهالی آسایش ندارند که این وضعیت تبدیل به یک معضل شده است.

وی افزود: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز در زمینه ساماندهی میدان‌ها کم و بیش اقداماتی انجام می دهد ولی در زمینه ساماندهی مشاغل تقریبا در حالت تعطیل است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در صورت همراهی و تعامل اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی قطعا در آینده نزدیک وضعیت شهرک مبل و خودرو و شهرک صنفی مایان به مراتب بهتر خواهد شد و مشکلات داخل محدوده شهر نیز حل خواهد شد.

به گفته وی سهم شهرداری در شهرک مبل و خودرو 29درصد و سهم بخش خصوصی 71درصد است.

شهردار منطقه 6 تبریز نیز گفت: یکی از مشکلات شهرک مبل و خودرو تعیین تکلیف فاز دوم شهرک به مساحت 224 هکتار بود که در کمیته زیربنایی استان به تصویب رسید.

شمس الله فیروزیان می افزاید: از جمله مشکلات دیگر شهرک می توان به تامین انرژی برق و مشکل فاضلاب و در برخی فازها به مشکل دسترسی به خدمات گاز اشاره کرد.

به گفته وی برای تامین برق شهرک، مذاکره با بخش خصوصی آغاز شده که با نصب ترانس، موضوع تامین برق شهرک حل خواهد شد.

شهردار منطقه 6 تبریز ادامه داد: محل هایی به منظور معرفی واحدهای مستقر در این مجموعه برای نصب تابلوی تبلیغات و لایت باکس‌ها تعیین شده است.

ارسال نظرات