رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و عمران استان تهران،درگفتگو با>>بسیج>>:

استحصال انرژی پاک و بدون هزینه از اعماق دریا در آینده/از فرهنگ معماری ایرانی-اسلامی،فقط مساجد باقی مانده اند

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان تهران،از استحصال انرژی پاک و بدون هزینه از اعماق دریا،در آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۸۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
استحصال انرژی پاک و بدون هزینه از اعماق دریا در آینده/از فرهنگ معماری ایرانی-اسلامی،فقط مساجد باقی مانده اند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج:امروز سرهنگ دوم پاسدارفرشاد فرهادی،رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و عمران استان تهران،در حاشیه مراسم بزرگداشت  خواجه نصرالدین طوسی که در شهرستان رباط کریم برگزارشد،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج،ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه،اظهار داشت:هرساله  در پنجم اسفند بابزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی، که به روز مهندس نامگذاری شده است در شهرستانهای استان تهران،به همت این سازمان برگزار و این روز را گرامی داشته خواهد شد.

 
رئیس سازمان بسیج مهندسی استان تهران،در بخش دیگری از این گفتگو به معرفی بسیج مهندسین پرداخت و تصریح کرد:بسیج مهندسی یک تشکل مردمی است و هدف آن کمک به کار آمدی نظام،در نهادهای دولتی اعم از قوه مقننه،مجریه وغیره.... است.

 
وی در این باره افزود:بسیج مهندسین به دنبال ترویج صحیح اصول مهندسی و پیشرفت در عرصه های مهم کشور،بخصوص صنعت و عمران کشور است.

 
فرهادی در بخش دیگری از این گفتگو،با بیان اینکه در آینده انرژی پاک از دل دریا استحصال خواهد شد،یادآور شد:به همت بسیج  مهندسین، آن طور که کارشناسان این سازمان تحقیق و برسی کرده اند،استحصال انرژی واقع در جریانهای اعماق دریا در آینده صورت خواهد گرفت،که به شبکه انرژی و شبکه داخلی برق تحویل خواهد شد.

 
وی در این باره ادامه داد:در این طرح 300مگاوات انرژی پاک و بدون هزینه ازاعماق خلیج فارس استحصال خواهد شد که طرح  این سند نیز، به وزیر نیرو ارجاع خواهدشد.

 
فرهادی،با اشاره به نادیده گرفتن فرهنگ معماری ایرانی-اسلامی در کشور،هشدار دادو خاطر نشان کرد:در جهانی که ما به عنوان یک ایرانی و با فرهنگ اسلامی شناخته شده ایم،متاسفانه با کمبود فرهنگ معماری ایرانی اسلامی در داخل کشور مواجه هستیم،طوری که با ورود یه توریسم خارجی نمادی که جلوه ایرانی- اسلامی را به نمایش بگذارد در سطح شهر و شهرستانها دیده نمیشود و فقط مساجدجلوه گر این نماد تاریخی و فرهنگی در کشور هستند.

 
رئیس سازمان بسیج مهندسی استان تهران،با بیان اینکه بسیج سازندگی گامهای موثری در فقر زدایی و محرومیت زدایی برداشته است،تاکید کرد:سازمان بسیج سازندگی استان تهران در عرصه های مختلف از جمله،آب رسانی به مناطق محروم،کمک در بافتهای فرسوده روستائیان و کمک در بخش درمان و بهداشت،گامهای موثری برای فقز زدایی و محرومیت زدایی برداشته است و نوید آن را خواهم داد که این مهم در استان تهران ترویج داده خواهد شد.

 
سرهنگ فرهادی تصریح کرد:در سال جاری عارضه یابی350واحد صنعتی واقع در استانها،با هدف کمک به بخش صنعت راه اندازی شد و امیدواریم با عارضه یابی این واحدها بخشی از مشکل صنعت را کاهش داده باشیم.

 
 وی درخاتمه یادآور شد:قوانین در بخش صنعت باید چنان روشن و شفاف باشد،که اگر کسانی قصد سرمایه گذاری در این بخش را داشته باشند،موانع خود را به خوبی بشناسند و به راحتی برطرف کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار