رئیس بسیج سازمان مهندسین کشاورزی گفت: بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ مهندس کشاورزی در عرصه خودکفایی برنج وارد می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۵۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  محمدرضا جهانسوز در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس که صبح امروز در دانشکده پردیس کشاورزی در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت مهندسین با فرمایشات ولایت سنگین‌تر است، اظهار داشت: کرج جایگاه ویژه در اقتصاد کشور می‌تواند بازی کند و بازی کرده است.

۷۰۰ مهندس کشاورزی در عرصه خودکفایی برنج به‌کارگیری می‌شوند 

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی پردیس جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: این دانشگاه افراد بزرگی را تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کرج به واسطه چندین موسسه تحقیقات ملی و دانشگاه پردیس جایگاه ویژه دارد، بیان کرد: دانشکده کشاورزی پردیس 10 سال بیشتر از دانشگاه تهران سابقه دارد.

جهانسوز با بیان اینکه به گفته رئیس‌جمهور در 22 بهمن سال جاری 117 میلیون تن تولیدات کشاورزی داریم، اضافه کرد: قبل از انقلاب این میزان 20 الی 25 بوده و کشور ما  وابسته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به حدی از تولیدات رسیده‌ایم که اگر با بی‌تدبیری واردات انجام شود با مشکل روبرو می‌شویم، عنوان کرد: چندین هزار صنعت در این راستا وجود دارد که از وضعیت مطلوب برخوردار نیستند.

جهانسوز با بیان اینکه باید برای پایداری کشاورزی فکر جدی شود، افزود: ایران کشور فقیری نیست و دولت فعلی نسبت به دولت قبلی 2.4 برابر فروش نفت دارد بنابراین پول وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کجا ایرانی روی مسئله‌ای دست گذاشته دنیا را متحیر کرده است، خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه که به آن توجه نشده مسئله اقتصاد مقاومتی است.

رئیس بسیج سازمان مهندسین کشاورزی با بیان اینکه  الگوی اقتصادی ایرانی 3 ویژگی دارد، افزود: توجه به مبانی ایرانی اسلامی از ویژگیهای آنها است.

وی با اشاره به اینکه مباحث اقتصاد مقاومتی مهجور مانده است، گفت: ما به سبب فقدان روحیه جهادی و عملکرد بسیجی، موفق نمی‌شویم.

جهانسوز با بیان اینکه هرجا به صورت جهادی عمل کردیم موفق شده‌ایم، اضافه کرد: باید در فعالیت‌ها علم‌محور باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج مهندسین در مورد حمایت از خودکفایی برنج با کمک سازمان تحقیقات و آموزش برنامه خوبی دارد، اظهار داشت: در استانهای گیلان، مازندران و گلستان در جهت کاهش فاصله عملکردی بین وضعیت موجود با رکوردهای کشاورزان نمونه به صورت جدی وارد کار شدیم.

جهانسوز ادامه داد: در این راستا در هفته قبل 230 نفر برای حضور و رفع محدودیت کشاورزان دوره آموزشی گذرانده‌اند.

وی اضافه کرد: از روز یک شنبه تا چهارشنبه هفته بعد، 430 نفر از مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در یک برنامه آموزشی 3 روزه بسیار فشرده برای این امر آموزش می‌بینند.

جهانسوز خاطرنشان کرد: بین 600 الی 700 مهندس کشاورزی در عرصه خودکفایی برنج وارد می‌شوند.

ارسال نظرات