خبرهای داغ:

مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای‌اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد

نهمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای‌اسلامی شهرهای آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۳۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، لطیفه مبین رییس مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای‌اسلامی شهرهای آذربایجان‌غربی هدف از تشکیل این نشست را تبادل‌نظر و استفاده از تجربیات ارزنده بانوان سایر شهرها با یکدیگر در حوزه زنان عنوان کرد و گفت: ارتقاء توانمندی زنان در تحکیم بنیان خانواده، اعتلای ایمان، معنویت و فضایل اخلاقی در میان بانوان و افزایش رفاه عمومی و تعدیل نابرابری‌ها و تامین عادلانه حقوق بانوان از اهداف تشکیل مجمع مشورتی بانوان عضو شورای‌اسلامی شهرهای آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: این مجمع با ارائه طرح‌های همچون ترویج فرهنگ خودباوری و افزایش اعتماد به نفس و پرهیز از تجمل‌گرایی و ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فرهیخته و نخبه و استفاده از مهارت‌ها و تجارب آن‌ها در مدیریت شهری نقش مهمی در پیشبرد اهداف و رویکردها حوزه زنان استان می‌توانند داشته باشند.

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دستاوردهایی که در این مجمع حاصل می شود نیز در بودجه سال 96 لحاظ خواهد شد.

محمد حضرتپور شهردار ارومیه نیز در این مجمع مشورتی که با حضور 22 نفر بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی ترتیب یافت افزود: احکام اسلامی جایگاه زنان در جامعه را به بهترین نحو تببین و تشریح نموده است.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات جامعه دور شدن از احکام اسلامی است خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بانوان منشور اسلام را در بخش عمده فعالیت های خود قرار دهند پاسخ تمام مطالباتی که امروز از جامعه دارند را بدست می آورند.

شهردار ارومیه از اختصاص 5 درصد اعتبارات شهرداری و سازمان های تابع به معضلات اجتماعی و فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت: این درصد مستقیماً به امور بانوان مربوط می‌شود.

حضرت پور اظهار داشت: از این رو آسیب های اجتماعی که امروز در شهر شاهد آن هستیم می توان با تقویت بنیان خانواده کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین محور اصلی مجمع بانوان عضو شوراهای اسلامی آذربایجان غربی بایستی توجه به تقویت بنیان خانواده باشد و رعایت احکام اسلام در همه سطوح باید در این مجمع در نظر گرفته شود.

سیف الله مطلبی، مدیر کل دفتر امور شهری استانداری نیز در این نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی نیز گفت: دولت یازدهم عزم راسخی بر تحقق عدالت جنسیتی دارد و در تمامی حوزه های استانداری آذربایجان غربی نیز هیچ تفاوتی بین جایگاه بانوان و آقایان ایجاد نشده است.

وی نقش بانوان را در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار موثر و ارزنده عنوان کرد و افزود: در هر جایی که بانوان خود برای انجام کاری اراده کردند موفق شده اند.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای پیش رو شاهد حضور بیشتر بانوان کاندیدا باشیم تا بتوانند با حضور بیشتر در جامعه مسایل و مشکلات این قشر را رفع نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار