خبرهای داغ:
با حضور فرماندهی سپاه شهداء ، فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع)، شورای تامین و اداری و مسئولان شهرستانی و نیروهای نظامی و انتظامی بوکان مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۲۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با حضور فرماندهی سپاه شهداء ، فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع)، شورای تامین و اداری و مسئولان شهرستانی و نیروهای نظامی و انتظامی بوکان مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید و قدیم سپاه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که در سالن شهید رجایی فرمانداری این شهرستان برگزار شد سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی در سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی را یک تجدید حیاتی برای امت های اسلامی دانست و عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای بار دیگر باعث رونق گفتمان انسانی و اسلامی در میان امت های اسلامی و آزیدی خواه جهان شد.

وی افزود: همه متفکرین جهان بر این عقیده و نظر هستند که انقلاب اسلامی ایران از همان بدو پیروزی در حمایت از امت های مظلوم پنچه در پنچه استکبار گذاشت و توانست در مدت کوتاهی نیز به پیروزی های چشم گیری دست یابد.

سردار عابدین خرم عنوان کرد: دشمنان انقلاب نیز از بدو پیروزی انقلاب با ترفند های گوناوگون از جمله دولت سازی و ملت سازی به دنبال اعمال نفوذ خود بر ملت ایران بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی در بدو پیروزی انقلاب تا حدی در دولت سازی از جمله مسئله بنی صدر موفق شدند ولی با هوشیاری حضرت امام و ملت ایران استکبارجهانی نتوانست در پروژه دولت سازی و دولت های هم سو با خود در ایران موفق باشد.

فرمانده سپاه شهداء افزود: دشمنان این مرز بوم با بزرگ نمایی اختلافات جزئی میان اقوام ایرانی و همچنین وعده های هم چون خود مختاری به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق میان امت واحد ایران بودند که با رهبری حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند مرز ایران اسلام است دشمن را در این نقشه نیز خلع سلاح کردند.

وی ادامه داد: بی گمان انقلاب اسلامی ایران در مقابل سلطه گران به سلطه ستیزی پرداخت هر چند در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب کرد ولی در نهایت توانست تمام بحران های ایجاد شده را تا به امروز پشت سر بگذارد و اکنون در اوج قدرت و امنیت باشد.

سردار عابدین خرم تصریح کرد: اکنون دشمنان انقلاب می خواهند از راه های دیگری همچون اقتصادی به انقلاب ما نفوذ کنند که لازم است همه مسئولان و مردم در کنار هم بار دیگر این نقشه شوم استکبار را نیز خنثی کنند.

این مسئول عالی رتبه استانی خاطر نشان کرد: امریکا نسبت به نظام جمهوری اسلامی دندانها را تیز کرده که این ملت را از هم بپاشد پس لازم است همه هوشیار باشیم و مرزهای بصیرتی خود را تا اعماق دینمان بالا ببریم.

سردار عابدین خرم در بخش دیگری از سخنان خود به دو کلمه وحدت و امنیت اشاره کرد و گفت: وظیفه آحاد مردم و مسئولان است که از این دو کلمه محافظت کنند تا خدای ناکرده به آنان خدشه ای وارد نشود.

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که به مدافعان امنیت خدشه ای وارد شود که اگر این مهم حفظ شود بسیاری از مشکلات کنونی کشور نیز همچون اقتصادی، بیکاری، ناهنجاری های اجتماعی نیز حل خواهد شد.

این فرمانده بلند پایه نظامی استان عنوان کرد: سپاه شهداء اذربایجان غربی به فراخور ماموریتی که دارد خوشبختانه امروز توانسته است به موفقیت های قابل توجهی از جملهبرقراری امنیت پایدار در شمال غرب کشور، محرومیت زدایی و برنامه های فرهنگی و .... دست پیدا کند.

وی ادامه داد: بیش از 2100 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان توسط قرار گاه حمزه سید شهدا و بسیج سازندگی انجام گرفته است که این مهم نشان می دهد سپاه پاسداران برای خدمت به مردم در هر کجای از کشور باشند آمادگی کامل دارد.

سردار عابدین خرم در پایان سخنان خود با تشکر از زحمات چهار ساله سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری برای سرهنگ پاسدار طالب رحیمی در پست جدید ارزوی موفقیت کرد.

دومین سخنران این مراسم فرماندار بوکان بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء با اشاره به نقش ارزنده سپاه در دوران انقلاب اسلامی اظهار داشت: 38 سال پیش، چشمه جوشانی بنام سپاه از کوه های بلند انقلاب جاری شد که نمونه برجسته ایمان، دلاوری و مجموعه ای نفیس و سرشار از پاک سرشتانی آگاه از موقعیت حساس کشور و منشاء اعتماد به نفس و عزت در مقابله با خیره سری دشمنان انسانیت بود.

جمال خسروی افزود: سپاه مدرسه عشق ورزی بود، هوا و فضایش سرشار از اخلاق ، صمیمیت و عشق به خدا بود که علیرغم مشکلات لجستیک ،بزرگ و کوچک، فقیر و غنی مجذوب هدفی واحد شده و با ایمان و وطن دوستی به صحنه نبرد شتافتند.

وی گفت: در آن دوران به لودگی، کرختی و تنبلی نهفته در رفتار ایرانیان پایان داده شده و در جنگی کاملاً نابرابر حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست بیگانگان واگذار نشدکه این استثنایی در تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.

فرماندار شهرستان بوکان تصریح کرد: 38 سال پیش به نسبت تاریخ عمر بشریت چند ثانیه بیش نبوده و زندگی آن بزرگان، اسطوره ای خیالی نبود ، تجربه عالی ترین مراتب عطا ، بخشش و ایثار و دنیایی از شرف و حماسه و وفاداری و مقدم داشتن رضایت و خشنودی پروردگار به رضایت همه عالم بود.

وی در ادامه ،گفت: آدمیان بسته به اینکه خود را در محضر چه کسی ببینند، آداب و اخلاق خاصی خواهند داشت و لذا چنین عبادت و اخلاقی که محصول خوف از آتش باشد به قول حضرت علی(ع)، عبادت بردگان است.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار داشت: شهداء و ایثارگران ما اخلاق عاشقانه را برگزیدند نه اخلاق از روی ترس از جهنم یا ولع بهشت بلکه در محضر محبوب خود عشق راستین را تجربه کردند که سرشار از ایثار، جانفشانی و فداکاری بود.

خسروی تصریح کرد : جامعه دینی ما به شدت نیاز به آن دارد که اخلاق را از سطح بالاتر برد و از امر و نهی فراتر رود و نسبت درست انسان و خدا را بیابد.

فرماندار شهرستان بوکان در بخش پایانی سخنانش بر چهار خصلت بارز در عهدنامه مالک اشتر که امام علی(ع) از آن پرهیز داشت که عبارت اند ازخودپسندی ، منت گذاری، شتابزدگی و امتیازخواهی، تاکید کرد و گفت : امید است بتوانیم با خودسازی ، حق گویی ، خدمت به خلق، اخلاص ، پرهیز از خشم ، دوری از کبر، قصور در شهوت ، دادرسی در قضا ، سواستفاده نکردن از مقام و با پاسداشت سنت های شایسته و منت نگذاشتن و دریک سخن با انسان بودن بتوانیم خون پاک انسان های وارسته را پاس بداریم.

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری فرمانده پیشین سپاه بوکان نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه طی سخنان کوتاهی حضور 4 ساله خود به عنوان فرمانده سپاه بوکان را جزء افتخاراتش عنوان کرد و گفت: در این مدت توانستیم با همکاری همه همکاران در مجموعه سپاه شهرستان به توفیقات بسیاری در زمینه های همچون محرومیت زدایی و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و ... دست پیدا کنیم.

علیرضا مظاهری گریزی نیز به امنیت پایدار در منطقه زد و عنوان کرد: خناسان و ضد انقلابیون خارج نشین از اولین روزهای انقلاب به دنبال بر هم زدن امنیت ایران اسلامی بویژه در مناطق شمال غرب کشور بودند که رزمندگان اسلام توانستند با رشادت و جان فشانی تمامی توطئه های انان را نقش بر آب کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: امروز نیز استکبار جهانی و نوکران آنان در منطقه همچنان به دنبال بر هم زدن امنیت منطقه هستند که بی گمان مردم با وحدت خود تمان نقشه های شوم دشمنان انقلاب را نقش بر اب می کنند.

علیرضا مظاهری در پایان سخنان کوتاه خود همچنین برای فرمانده جدید سپاه بوکان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه برنامه فرمانده جدید سپاه بوکان نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: کار سپاه با تمامی ارگانها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی متفاوت است زیرا اکنون از پسر 7 ساله دور افتاده ترین روستای بوکان تا پیرمرد 90 ساله با نام سپاه و کارهای سپاه آشنای دارد.

سرهنگ پاسدار طالب رحیمی افزود: امروز با رهبری حضرت امام خامنه ای امنیت پایدار در چهار گوشته ایران اسلامی به اوج خود رسیده است و همه بایستی برای حفظ آن تلاش کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یاداور شد: بنده خاطرات بسیاری با مردم بوکان دارم و اکنون نیز بسیار خرسندم که بار دیگر در خدمت این مردم بزرگوار خواهم بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از زحمات چهار ساله سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری تقدیر و سرهنگ پاسدارطالب رحیمی به عنوان فرمانده جدید سپاه بوکان معارفه شد.

ارسال نظرات