فرماندار بویراحمد از وضعیت توزیع اعتبارات در استان و نادیده گرفتن سهم حقیقی بویراحمد اعتراض کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۰۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
سید محمدکاظم نظری عصر امروز (چهارشنبه ۴ اسفندماه) در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد:
سهم شهرستان بویراحمد بر اساس شاخص‌های گذشته ۲۴ درصد بود، اما امروز حرف از ۱۸ درصد در این نشست زده می‌شود.

فرماندار بویراحمد شفاف‌سازی در بیان اطلاعات و ارائه آنان را یک کار خوب دانست و افزود: این شهرستان ۴۲ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده و نباید در توزیع اعتبارات سهم آن نادیده گرفته شود.

وی با انتقاد از شیوه توزیع اعتبارات در استان، اظهار داشت: این سیستم چانه‌زنی را تعطیل کنید؛ اینکه یک مدیر ارتباطاتی دارد و بتواند آقای نوروزی را ببیند و طرحی تعریف کند، اصلا خوب نیست و باید این رویه جمع شود.

نظری گفت: این شهرستان از هر نظر در اولویت است و به همین خاطر نباید اعتبارات را بر اساس چانه‌زنی و نفوذ افراد توزیع کرد.

وی بیان کرد: من نسبت به این توزیع اعتراض دارم و فکر می‌کنم که در این توزیع عدالت رعایت نشده و بیشتر چانه‌زنی ملاک عمل بوده است.

معاون عمرانی استاندار که از فرزندان دنا در کهگیلویه و بویاحمد می باشد در واکنش به اظهارات «محمد کاظم نظری» فرماندار بویراحمد، گفت:یکی از اعتباراتی که توزیع آن هیچ ربطی به شاخص جمعیتی ندارد، همین اعتبارات بحران است چرا که به حوادث و اعلام برآورد خسارات به وجود آمده در شهرستان‌ها ربط داشته نه شاخص جمعیتی.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: این اطلاعات و برآورد خسارات را خود فرمانداران اعلام کردند، ضمن اینکه سهم ۱۸ درصدی بویراحمد از میزان ۷۳ درصد بوده چرا که ۲۶ درصد اعتبارات در سطح استانی هزینه می‌شود و ماهیت استانی دارند.

بر پایه این گزارش، سهم شهرستان کهگیلویه از اعتبارات بحران ۱۱٫۴ درصد، گچساران ۹٫۷ درصد، چرام ۱۰٫۱ درصد، دنا ۸٫۵ درصد، لنده ۴٫۹ درصد، باشت ۵٫۶ درصد و بهمئی ۵٫۶ درصد و سهم استان نیز ۲۶ درصد تعیین شده است.

ارسال نظرات