از ظرفیت اشتغال موجود در 15 واحد تولیدی استان صیانت شده و 17 طرح نیمه تمام با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز با دریافت تسهیلات حمایتی راه اندازی شده اند.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۶۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بیست و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به ریاست استاندار زنجان و با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی وپروژه‌های بهره برداری شده در طول ایام دهه فجر بیان کرد: این پروژه‌های در مجموع با اعتباری بالغ بر 640 میلیارد تومان اجرا شده و از 1 هزار و 100 فرصت شغلی پیش بینی شده، اشتغالزایی برای 900 نفر تحقق یافته است.

ناصر فغفوری به آغاز عملیات اجرایی شرکت‌های گلرنگ، صنایع زنگان پارت قطعه، شرکت تولیدکننده عایق‌های الکتریک پارس، ماد ماشین عدل زنگان، نیل پاد ابهر، ترکیب پردازان، آرتیمان الکتریک، نیلگون نگار پارسیان، کیلوس، سونار چوب و زلال نوش ایجرود اشاره کرد، همچنین افتتاح طرح توسعه صنعت روی زنگان، افتتاح موزه دائمی فرش، شروع فعالیت مجدد کارخانه آرد سلطانیه و آغاز عملیات تولیدی گچ سفید را طرح‌های افتتاح شده استان در ایام دهه فجر سال‌جاری برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب که در مجموع، 565 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهایی با نیروی کار کمتر از 100 نفراعطا شده، ادامه داد: تسهیلاتی بالغ بر 400 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از 100 نفر نیروی کار از ابتدای سال تا کنون بصورت سرمایه ثابت تخصیص یافته است.

فغفوری افزود: از ظرفیت اشتغال موجود در 15 واحد تولیدی استان صیانت شده و 17 طرح نیمه تمام با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز با دریافت تسهیلات حمایتی راه اندازی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد چشمگیر سرمایه گذاری صنعتی استان از 1.69 درصد به بیش از 2.14 درصد، اظهار داشت: در پاییز سال 95 حجم سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان بالغ بر 5 هزار و 300 میلیارد تومان می‌باشد و این درحالی است که در سطح کشوری این میزان برابر با 247 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان در اسفند ماه سال 92 را حدود 2 هزارو 510 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی بود که حجم سرمایه گذاری صنعتی در سطح کشور 148 هزار میلیارد تومان در آن مقطع زمانی گزارش شده بود.

فغفوری همچنین حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در سال 93 را بالغ بر 2هزار 840 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری ظرف مدت یکسال از 1.69 درصد به 1.75 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات