خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قطعی برق و آب در خوزستان سبب تحمیل خسارت‌های اقتصادی به مردم شد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اسرع وقت برآورد دقیق از این خسارات کرده و برای جبران خسارات مردم تحویل دولت دهد.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۰۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مشکلات استان خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در مورد مشکلات استان به طور شفاف تکلیف مسؤولان کشوری را در ادای وظایف خود نسبت به مردم خوزستان روشن کردند.

وی افزود: اگر فرمایشان مقام معظم رهبری در مورد طرح 550 هزار هکتاری طی 20 سال گذشته دست‌خوش سهل‌انگاری نمی‌شد و به اجرا در می‌آمد وضع استان اکنون این‌گونه نبود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بپذیریم که نسبت به دستورات مقام معظم رهبری طی 20 سال گذشته اهتمام لازم را نداشتیم به همین دلیل خوزستان اکنون وضعیت خوبی ندارد.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه نخستین‌بار نیست که از جانب مقام معظم رهبری دستورات موکد صادر می‌شود، از مدیران و مسؤولان استانی و کشوری درخواست کرد بدون انداختن تقصیر بر گردن یکدیگر مشکلات مردم خوزستان را شناسایی و حل کنند.

وی پیشنهاد داد: به منظور حل مشکلات خوزستان دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای بررسی زیر‌ساخت‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای عملی تدوین شود و ابتدا مشکلات اخیر را از سر دست مردم بردارند.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه مسؤولان کشوری و استانی به منظور حل مشکلات استان انقلابی و بنا به خواست مقام معظم رهبری عمل نکرده‌اند، یادآور شد: وقتی مشاهده می‌کنیم برخی هنرمندان مؤثرترین برنامه‌های خود با موضوع توسعه و بررسی زیر‌ساخت‌ها در خوزستان انجام می‌دهند نشان دهنده این است که در استان سهل‌انگاری شده است.

وی با تاکید بر لزوم عذرخواهی وزارت‌های نیرو، جهاد کشاورزی و نفت به عنوان مقصران اصلی حوادث اخیر خوزستان از مردم متذکر شد: وزارت نیرو باید به دلیل انتقال آب، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی طرح‌های بیابان‌زدایی و وزارت نفت به عنوان وزارت معین دولت در خوزستان و وزارتی که بیش‌ترین درآمدش را از استان دارد در مقابل وقایع اخیر استان مسؤول هستند و باید جواب‌گوی مردم باشند.

آیت‌الله فرحانی با انتقاد از تشکیل ستاد بحران در تهران بیان کرد: واقعا تشکیل ستاد بحران خوزستان در تهران قابل فهم و توجیه نیست، چرا ستاد بحران در اهواز برگزار نشد؟

وی خطاب به دولت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با عملکرد خود مردم خوزستان را ناامید کرد عنوان کرد: دولت تاکنون هیچ ردیف اعتباری را برای جبران خسارات کشاورزی و سیل خوزستان اختصاص نداده است.

آیت‌الله فرحانی افزود: به طور حتم استانی که تخصیص اعتباراتش پایین باشد انتظار نمی‌رود اعتباری را برای خسارات آن در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه قطعی برق و آب در خوزستان سبب تحمیل خسارت‌های اقتصادی به مردم شد ابراز امیدواری کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اسرع وقت برآورد دقیق از این خسارات بکند و برای جبران خسارات مردم تحویل دولت دهد.

آیت‌الله فرحانی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات تشکیل ستاد عالی در استان است، پیشنهاد کرد: ستادی متشکل از نمایندگان خبرگان، نمایندگان مجلس و موثرترین دستگاه‌های اجرایی تشکیل و دستورات مورد توافق ستاد محقق شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه نمایندگان خبرگان مطالبه‌گر هستند تصریح کرد: نمایندگان خبرگان با مطالبات خود نخواهند گذاشت دستورات مقام معظم رهبری به مانند 20 سال پیش بر روی زمین بماند و در اجرای آنها سهل‌انگاری شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها