آزمون ورودی دوره نیمه‌متمرکز دکتری سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد فردا، ششم اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۸۳۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، برای شرکت در آزمون ورودی دوره نیمه متمرکز دکتری سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد ثبت‌نام را از روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ثبت‌نام در روز چهار دی ماه پایان یافت که بر اساس ضوابط تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ نفر زن و تعداد ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ نفر مرد هستند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۶۵ نفر در رشته علوم انسانی، ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر علوم پایه،‌۴۸ هزار و ۷۵۹ نفر فنی و مهندسی، ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر گروه هنر، ۲ هزار و ۲۳۰ نفر دامپزشکی و ۶ هزار و ۷۴ نفر در گروه زبان ثبت‌نام کردند.

تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تعداد ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ نفر، نسبت به سال ۹۴ ، ۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر و نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر بیشتر بوده است.

 

کارت شرکت در آزمون سه‌شنبه سوم اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب پنج‌شنبه پنجم اسفند باید برای دریافت کارت آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ و نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

 

آزمون دکتری سال ۹۶ در هفت گروه آموزشی فردا جمعه ششم اسفندماه در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان برگزار می‌شود.

اجرای مرحله آزمون، به صورت متمرکز و از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و همچنین مصاحبه‌های علمی از سوی مرکز پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد.

پس از برگزاری‌ آزمون، کارنامه داوطلبان شامل نمره تراز و نمره کل در هفته آخر فروردین سال ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ماه می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.


ارسال نظرات