خبرهای داغ:
وزیر خارجه روسیه با اعلام این‌که کشورش حاضر است با آمریکا درمورد طرح ایجاد «منطقه امن» در سوریه مذاکره کند؛ متذکر شد، عملی‌شدن چنین طرحی در صورت هماهنگی با نظام دمشق امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۸۸۲۹۸۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه گفت که در دیدار اخیرش با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آنها، صحبت‌هایی میان آن‌ها در مورد موضوع «مناطق امن» رد و بدل شده‌ است. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا گفته این طرح هنوز در حال آماده‌سازی و برنامه‌ریزی ا‌ست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طرح به اصطلاح «منطقه امن» در سوریه را برای اسکان پناهجویان آواره از جنگ را پیشنهاد داده و در عین حال تأکید کرده است هزینه آن نیز بر عهده کشورهای عرب پیرامون خلیج‌فارس است.

وزیر خارجه روسیه، روز گذشته در گفت‌وگوی مطبوعاتی با همتای ارمنستانی خود، با اعلام این‌که مسکو همچنان در انتظار جزئیات اجرایی این طرح است، گفت: «از نظر ما، هرگونه ایده مشابهی مانند این که مربوط به ارض سوریه می‌شود، به هماهنگی با دولت آن کشور نیاز دارد. در غیر این‌صورت، اجرای آن کار سختی خواهد بود.»

لاوروف افزود،، او موضع دولت خود «در مورد آن‌چه می‌تواند مورد بحث قرار گیرد» را برای همتای آمریکایی‌اش توضیح داده و منتظر ارائه توضیحات از سوی واشنگتن است.

سرگئی لاوروف بار دیگر بر آمادگی مسکو برای گفت‌وگو با دولت ترامپ، بر سر «پیشنهادهایی که به همکاری در سوریه مربوط شود» تاکید کرده‌است.

پیش از این گفته‌ها، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، کشوری که 6 سال است درگیر جنگ داخلی ا‌ست، گفته بود هرگونه تلاشی برای ایجاد منطقه امن توسط نیرویی خارجی، بدون هماهنگی با دولت دمشق، به معنی نادیده گرفتن تمامیت ارضی سوریه‌ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها