خبرهای داغ:
2 طرح آبرسانی در روستاهای جنبه و ومکان در دهستان علیا و مجتمع آبرسانی ظفرقند در دهستان برزاوند با صرف اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای شرکت آبفار به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۵۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان،آئین بهره برداری از این طرح ها عصر روز چهارشنبه با حضور حمیدرضا جانباز رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو، محمد امانی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، علیرضا غیور فرمانداراردستانو حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستاناردستاندر مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

طرح آبرسانی به روستای وَمَکان و جُنبه شامل اجرای خط انتقال به طول 5 کیلومتر و احداث مخزن 50 مترمکعبی ذخیره آب با 100 متر حصارکشی با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید که با اجرای آن 500 نفر از روستاییان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند و برای آن 5 و یک دهم لیتر آب در ثانیه از خط انتقال آب اصفهان بهاردستانخریداری شده است.

آبرسانی مجتمع ظفرقند دومین طرحی بود که امروز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

این طرح به طول 32 کیلومتر لوله گذاری، احداث 5 مخزن جمعا با گنجایش650مترمکعب، دو ایستگاه پمپاژ و با خرید 3 لیتر آب در ثانیه از خط انتقال آب اصفهان بهاردستانبا هزینه 22 میلیارد ریال است.

با بهره برداری از این طرح روستاهای اونج، ظفرقند، ماستبندی، لاسیب،توتکان،مونیه و علی اباد با جمعیتی بابیش از یک هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار می شوند.

حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی ظفرقند در حسینیه این روستا طی سخنانی گفت: یکی از چالش های موجود کشور خشکسالی و کمبود آب بویژه آب شرب در مناطق مرکزی و کویری ایران که بایستی به طور صحیح و قانون مند آن را مدیریت کرد.

وی با بیان این که تغییر اقلیم یک واقعیت است تصریح کرد: با توجه به بارندگی های اخیر در کشور هنوز از میانگین سالیانه بارندگی کشور با کاهش مواجه می باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: اجرای طرح دوم انتقال آب شرب اصفهان بهاردستانو شهرهای نطنز و بادرود در سال 96اجرایی می شود.

جانباز گفت: یکی از اولویت های وزارت نیرو بحث تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی و تعویض شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاها است.

وی هم چنین از تحویل دو دستگاه تانکر آبرسانی به شهرستاناردستانجهت حمل آب به روستاهای فاقد آب آشامیدنی نیز خبر داد.

در این مراسم فرمانداراردستانو نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به کمبود آب آشامیدنی در شهرستان خواستار تسریع در اجرای شبکه دوم انتقال آب اصفهان به شهرستان شدند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها