خبرهای داغ:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تیران و کرون:
حسن پور گفت: مردم ولایتمدار تیران و کرون در روز پنجم اسقند سال ۱۳۶۲ تعداد ۱۷ شهید عملیات خیبر شهرستان را به صورت همزمان تشییع و به خاک سپردند.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۳۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

  به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون ؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با اشاره به نامگذاری پنجم اسفند به نام روز ملی حماسه و ایثار تیران و کرون، اظهار کرد: مردم ولایتمدار تیران و کرون در روز پنجم اسقند سال ۱۳۶۲ تعداد ۱۷ شهید عملیات خیبر شهرستان را به صورت همزمان تشییع و به خاک سپردند.

مهرداد حسن پور گفت: شهرستان تیران و کرون با تقدیم ۴۵۰ شهید گلگون کفن، تعداد ۷۵۰ جانباز و ۳۰ نفر آزاده، امسال هم همچون سال های گذشته و به تاسی از ایام فاطمیه سالروز حماسه و ایثار شهرستان را با حال و هوای فاطمی برگزار می کند.

وی با اشاره به برگزاری دو روز مراسم سخنرانی، مداحی و مرثیه خوانی در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور مقامات کشوری و استانی، جانبازان، خانواده های شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم شهرستان از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح روزهای چهارم و پنجم اسفند برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مراسم های متعددی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در ایام مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری این مراسم ها در قالب هایی همچون یادواره و کنگره های شهدا و برنامه های ملی مذهبی و شهرستانی تنها میزان اندکی از تعهد و وظیفه ما را نسبت به این عزیزان جبران می کند.

حسن پور با اشاره به توجه و ارادت رهبر معظم انقلاب به محافل مخصوص شهدا، تصریح کرد: مردم ولایت مدار این شهرستان هم دوش مسئولان ادارات و قوای لشکری و کشوری و مراکز آموزشی با حضور پرشور در صحنه ها و مراسم های ملی مذهبی، به آرمان های بلند و خردمندانه امام شهدا و فرامین رهبر معظم انقلاب تمسک جسته و به آن عمل می کنند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان شهرستان را امری مهم و تاثیر گذار دانست و یادآور شد: بنیاد شهید با همکاری اداره ورزش و جوانان، مسئولان پایگاه های بسیج و رده های مختلف این ارگان در سطح شهر و روستاها و استفاده ار تریبون های نماز جمعه نسبت به آگاه سازی و تشویق جوانان در اشاعه این فرهنگ ناب گام برمی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها