خبرهای داغ:
با حضور جمعی از مسئولین نشست هم اندیشی کانونهای فرهنگی هنری مساجد سنقر در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان بسنقر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۳۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازسنقر با حضور جمعی از مسئولین نشست هم اندیشی کانونهای فرهنگی هنری مساجد سنقر در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجید صفدری در این نشست لازمه انجام کارها با دوری کردن از کسب عنوان و با هدف خدمت به اسلام دانست و برای رسیدن به اهداف مقدس در جامعه اسلامی دوری از حب دنیا، وحدت و رفع اختلافات را مورد تاکید قرار داد.

 

امام جمعه سنقرو کلیایی گفت: یافتن حلقه ی مفقوده ای که مانع جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مساجد می شود ضروری است.

 

وی با قدردانی از فعالیتهای بدون چشم داشت مدیران کانون های مساجد افزود:برای کسب موفقیت، وجود انگیزه، همت و ایمان بسیار با اهمیت تر از امکانات، ابزار و نیرو می با شد.

 

فرماندارسنقروکلیایی هم گفت: با تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد، فضای خوبی برای جذب جوانان و نوجوانان در این اماکن مقدس ایجاد شده وموجب تقویت ارتباط نسل جوان با مساجد می شود.

 

یاور محمدی با تشریح فضای جدید حاکم بر جامعه و پیچیدگی هایی که به واسطه فضای مجازی و جنگ نرم دشمن در ایران اسلامی ایجاد شده است گفت: برنامه های فرهنگی بایستی متناسب با وضعیت موجود باشد.

 

وی مساجد را به عنوان منبع و مرجع آرامش و مایه کاهش استرس ها دانست و اهمیت توجه به جوانان و نوجوانان در خصوص فعالیت آنها در این کانون ها را مورد تاکید قرار داد.

 

رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه هم از فعال بودن بیشترین کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان سنقرو کلیایی در بین شهرستانهای استان بعد از کرمانشاه خبر داد.

 

طیب صفری افزود: بیش از 41 درصد مساجد استان کرمانشاه دارای کانون فرهنگی و هنری هستند که این شهرستان با داشتن 53 کانون، 10 درصد کل کانون های مساجد استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی هدف از تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد را جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با اجرای برنامه های متنوع اردویی، ورزشی، احکام و قرآن و افزودن صفی به صفهای نماز جماعت عنوان کرد.

 

تقدیر از مدیران کانون های مساجد سنقرو کلیایی با اهداء لوح تقدیر و هدایا از دیگر برنامه های این نشست بود.

ارسال نظرات