خبرهای داغ:
امام جمعه نجف آباد گفت: قدرت و بصیرت دو عامل اصلی در برابر دشمن است و از آثار اصلی محافل شهدا بصیرت افزایی است.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۲۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در مراسمی که به مناسبت 5 اسفند روز حماسه و ایثار نجف‌آباد، امشب در سالن شهروند برگزار شد، گفت: شهدا افتخار و ارزش این ملت و نظام هستند و مسؤولیت ما فقط افتخار به این دارایی‌ها نیست.

وی درباره رسالت این ملت نسبت به شهدا افزود: رسالت ما در قبال این شهدا، یاد کردن این عزیزان و واقف شدن به رسالت‌های فعلی و آینده این نظام و ملت است و این کاروان پایان‌ناپذیر شهدا وصل و متصل به کانون نور و عظمت و عشق و شعور کربلای سیدالشهدا است.

حجت‌الاسلام حسناتی محافل شهدا را نمونه‌ای از محافل حسینی برشمرد و بیان داشت: شهدا با اتکا به مکتب حسینی که برگرفته از معرفت و اعتقادات راسخ است، سرنوشت این ملت را عوض کردند و ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

وی با اشاره به آیات سوره ص، دو عامل مؤثر در پیروزی میدان حق بر باطل گفت: خداوند در این آیات الگو معرفی می‌کند که دارای دو مشخصه قدرت و علم و بصیرت بودند هم چون حضرت ابراهیم و رمز موفقیت هر شخص و جامعه‌ای در گرو این دو عامل است و محال هیچ جامعه‌ای برای خوش‌آیند دشمنان به موفقیت رسیده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد با اشاره به وضعیت ایران در سیاست جهان و نمونه‌ای که خداوند در قرآن بیان کرده است، افزود: محال است یهود و نصاری از تو راضی شوند مگر آنکه آیین و فرهنگ آنها را قبول کنی و به کمتر از این قانع نیستند و امروز دعوای جهان بر سر فکر و فرهنگ و عقیده و توحید است.

وی در ادامه تصریح کرد: جهان به این باور رسیده است که تنها رستگاری و عزت و استقلال در گرو عملی شدن کلمه لااله الاالله و توحید است و این همان قدرتی است که ابراهیم خلیل در برابر نمرود پیروز شد و نظام و سنت الهی هیچ گاه قابل تغییر نیست و امروز نیز باید به همان عامل قدرت ابراهیم متوصل شویم.

حجت‌الاسلام حسناتی قدرت توحیدی و اعتقاد راسخ را عوامل پیروزی در جبهه‌ها بیان کرد و ادامه داد: توحید عملی به تمام معنی در جبهه‌های نبرد به نمایش گذاشته شد و در شرایط امروز تنها میدان‌ها عوض شده است و باید در میدان اقتصادی، میدان خانواده، با این دو عامل در برابر دشمنان پیروز شویم.

وی در ادامه بیان داشت: امام خمینی به عنوان رهبر این نظام آیات الهی را باور کرد و با ایمان به میدان آمد و این چنین سربازانی را به میدان فرستاد و مردم این شهر و دیار که به شهادت رهبر معظم انقلاب خالصانه در رکاب امامشان ایستادند و مسؤولیت‌ها را شناختند و ادای وظیفه کردند و امشب آمدیم تا این دارایی‌ها را شکر کنیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد درباره توطئه‌های دشمن در جنگ نرم نیز بیان کرد: دشمن به دنبال سست کردن اعتقادات و باورهای این ملت است که یکی از راه‌هایش کم‌رنگ شدن این محافل و مجالس است و قدرت امروز جهان بر مبنای وحدت و وحدت بر مبنای توحید استوار است و در میدان جنگ امروز باید با بصیرت که دستاورد این محافل است، ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم./202/1306/ب1

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها