انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی میان بانک سینا و جبهه منتظران خورشید-4 و پایانی
محمدباقر تورنگ با بیان اینکه محرومیت زدایی باید الگوسازی شود افزود: باید از طریق رسانه مسوولین را نسبت به مباحث مرتبط با محرومیت زدایی بیشتر آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۰۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، محمدباقر تورنگ قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما در مراسم انعقاد قرارداد همکاری میان بانک سینا و گروه جهادی یاورا خورشید اظهار داشت: بحث آسیب های اجتماعی همیشه مورد نظر دستگاه ها بوده اما اخیرا با توجه به تاکیدات رهبری معظم و مسوولین مختلف صدا و سیما توانستیم از طریق برنامه دستخط  بخشی از مشکلات مناطق محروم را در رسانه ملی انعکاس دهیم.

وی با اینکه محرومیت زدایی باید الگوسازی شود افزود: برنامه دستخط دریچه ای جدید در رفع مشکلات مناطق محروم بوده است.لذا  سعی کردیم مسوولین را نسبت به مباحث مرتبط با محرومیت زدایی بیشتر آشنا کنیم. بخشی از  آسیب های اجتماعی مربوط به محرومیت های اجتماعی و حاشیه نشینی است .

وی با تاکید براینکه باید اقدامات محرومیت زدایی رسانه ای شود افزود: کمک به مردم مناطق تلفیقی از عمل مخلصانه است که باید نسبت به جنبه های ریاکارانه نبودن اقدام جدی شود. در برنامه دستخط با مسوولینی روبرو می‌شدیم که کمک های نقدینگی برای محرومیت زدایی را به شکل شخصی پرداخت کرده و تاکید می کردند میزان مبالغ اهدایی  از سوی رسانه اعلام نشود.وی با تاکید بر اینکه اعطای کمک های نقدینگی به مناطق محروم باید توسط مسوولان فراگیر شود گفت: همه ما افتخار بر این داریم که قرآن  کریم را به عنوان کتاب آسمانی داریم افتخار ماست در آیه ٩٢ سوره آل عمران آمده است  « لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ ... » هرگز نايل نمى‏شويد به برّ و احسان و تفضّل الهى تا اينكه انفاق و بذل كنيد از چيزهايى كه دوست مى‏داريد و علاقه‏مند هستيد به آن‏ها و آنچه انفاق مى‏كنيد پس خداوند داناست به آن و از بين نمى‏رود و به جزاى آن مى‏رسيد. از اینرو انفاق هم یک شرط مهم دارد و آن هم این است که از چیزهایی که دوست داریم انفاق کنیم .باعث خوشحالی بنده بوده است وقتی آقای رنجبران  مجری محترم برنامه تلویزیونی دستخط گزارش پشت صحنه مسوولان را تحویل میدادند که بعضی از عزیزان کمک خاص مالی کرده  و پیگیری کرده‌اند که  جنبه زهد حفظ شود و عملی  برمبنای ریا انجام نشود واقعا این ریا نیست بلکه به نوعی جور فرهنگ سازی است. خاطره ای را به نقل از دختر مرحوم حسین پناهی نقل می‌کنم که گفته پدرم در زمان زلزله بم 6 پتوی اختصاصی را که داشته هدیه به زلزله زدگان بم می‌کند و این در حالی است که در سرمای زمستان آن سال‌ها خودش دیگر پتویی نداشت.

وی در خاتمه افزود: متاسفانه طرح دیوار مهربانی بنا به دلایلی با شکست مواجه شد ولی آنچه باید مدنظر قرار دهیم این است که کالاهای نو را در اختیار هموطنان‌مان قرار دهیم ضمن عرض خداقوت به دوستان بسیج، دادستانی، بانک سینا  امیدوارم حرکت‌های محرومیت زدایی تداوم داشته باشد. از اینرو باید با در نظر گرفتن تسهیلات مالی مورد نیاز کارآفرینان بتوانیم در جهت اشتغالزایی روستاها هم گامی موثر برداشته شود. کمیته امداد امام خمینی(ره) بانوان مددجویی را تحتن پوشش دارد که زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست محسوب می‌شوند و از اینرو طرح های کارآفرینی نقش موثری در بهبود معیشت این افراد دارد. طرح های کارآفرینی در روستاهانقش موثری را خواهد داشت بلاخص همکاری خوبی با کمیته امداد برقرار شود تا برای بانوان سرپرست خانوار هم طرح های کارآفرینی مورد استفاده قرار بگیرد و نقش مهمی در بهبود معیشت این گروه خواهد داشت.

ارسال نظرات