خبرهای داغ:
با حضور جمع کثیری از متخصصان و دانشجویان در محل بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) آبادان، هفتمین کنگره ملی تروما و طب رزم آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۸۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در این آیین گفت: مفتخریم که برای دومین سال پیاپی میزبان کنگره ملی طب رزم و تروما با میزبانی از ۵۰۰ دانشجو، رزیدنت، دستیاران تخصصی، متخصصان و اساتید کشور هستیم.

علیرضا آموزنده افزود: اینجا آبادان شهر دلاورمردی ها، رشادت ها و ایثارگری ها در طول هشت سال دفاع مقدس است شهری که هنوز آثار جنگ در آن مشهود است و یکی از آرزوهای رزمندگان حضور در این منطقه بود.

وی با بیان اینکه مجروحان بسیاری در این بیمارستان صحرایی مداوا، درمان و حتی عمل جراحی بر روی آنها انجام و بهبود یافتند، اظهار کرد: به طور ویژه همگان را به درک فضای موجود دعوت می کنم، اکنون در آبادان جنگ به گونه ای دیگر ادامه دارد و آثارش را بر پیکره شهر هنوز می بینیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از وجود بیمارستان علی ابن ابیطالب (یادآور بسیاری از خاطرات در دوران هشت سال دفاع مقدس)، سابقه حضور بسیاری از متخصصان و اساتید حاضر در کنگره در این بیمارستان در دوران جنگ تحمیلی و برگزاری مناسب و خوب کنگره پیشین به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در محل بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) را از دلائل انتخاب آبادان به عنوان میزبان برگزاری کنگره ملی تروما و طب رزم خواند.

آموزنده تصریح کرد: تا دو سال پیش اتاق های عمل در این شهرستان قابل استفاده کامل و مناسب نبود اما خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت و کمک های خوب سازمان منطقه آزاد اروند کارهای بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان این شهر انجام شد.

وی گفت: در زمان حاضر چهار بیمارستان در حال ساخت داریم که شامل دو بیمارستان هر کدام با ۲۲۰ تختخواب (در حال ساخت توسط بنیاد مستضعفان و منطقه آزاد)، یک بیمارستان فوق تخصصی قلب و بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار (پس از گذشت ۲۰ سال از کلنگ زنی آن) است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: منطقه آزاد اروند با توجه به نزدیکی اش به عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس استعداد فوق العاده ای برای کار و سرمایه گذاری دارد که امید می رود بتوانیم مارکز تخصصی را در این منطقه بنا کنیم.

آموزنده اظهار کرد: در هفتمین کنگره ملی تروما و طب رزم سه میزگرد با عناوین رسیدگی در صحنه، امداد و انتقال مجروحان و تازه ها و دستاوردهای تروما و انتقال تجارب دفاع مقدس، مدافع حرم و جنگهای نوین  و سه کارگاه علمی برای دانشجویان برپا می شود.
وی از بازگویی خاطرات امدادها و اعمال جراحی در دوران دفاع مقدس و ثبت، ضبط و توسعه طب رزم  به طور استاندار در کشور و ارائه متون علمی آن به دنیا، تولید علم  و نحوه امداد و نجات در  حوادث غیرمترقبه و یا جنگ به عنوان برخی از اهداف این کنگره نام برد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: طب رزم بر روی موضوعات و شرایط رزمی، جنگی، حوادث غیر مترقبه، مجروحان و مصدومیت های ناشی از ترکش تیر و خمپاره تمرکز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها