خبرهای داغ:
دکتر سید عبدالله متولیان گفت: هدف انتفاضه سوم فراتر از آزادی سرزمین فلسطین است بلکه هدف آن بقای ماهیت دینی این سرزمین است و ماهیت آن حق و باطل و جهانی کردن موضوع مقاومت اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۷۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

دکتر سید عبدالله متولیان کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در تهران اظهار داشت: موضوع انتفاضه نگرشی جدید در مقاومت در مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی است که پیش از انقلاب اسلامی نبوده است.

وی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ، استراتژی رژیم صهیونیستی «جنگ در بیرون از خانه و امتیاز گیری در خانه» بود.
ولی پیدایش انقلاب اسلامی به رهبري حضرت امام خمینی سلام الله علیه سبب شد صهيونيست ها استراتژی خود را به  «جنگ در درون خانه و امتیاز دهی در بيرون» تغییر دهند.

 انقلاب اسلامی نجات بخش مسلمان فلسطینی و بلای جان اسرائیل شد

متولیان با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی هیچ کس از هماهنگی و رابطه پنهانی وهابیت و یهود اطلاع نداشت افزود: برای اینکه این استراتژی صهیونیست ها علیه مردم فلسطین بقا داشته باشد آنان تاکتیکی داشتند که فلسطینی ها را به سمت وهابیت گرایش دهند.

وی با بیان اینکه وهابیت جزئی از صهیونیزم و صهیونیسم عامل پنهانی و اصلی پیدایش وهابیت است خاطرنشان کرد: یهودی ها برای جهان اهل سنت، وهابیت و برای جهان اهل تشیع بهائیت را ابداع کردند. یهودیان مسلمانان فلسطین را به آیین وهابیت سوق دادند و این مشکلاتی را منجر شد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در فلسطین مسلمانانی که کینه و بغض شیعه داشتند وهابی بودند یادآور شد: ناگاه خورشید انقلاب اسلامی پر درخشش و پر تلالوء درخشید و مردم فلسطین جذب عطر دلنشین انقلاب اسلامی شدند.

وی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی رهبران فلسطینی به سمت انقلاب اسلامی روی خوش نشان دادند این سرآغاز نیکو و خیر بود که مردم فلسطین به انقلاب اسلامی روی آوردند.

متولیان اظهار داشت: آن هنگام که یهودیان در فلسطین، مقابله با شیعه را تقویت کردند اولین انتفاضه به عنوان سنگ با سنگ یا بدون سلاح در قالب مقاومت ملی مردمی در مقابل صهیونیست ها شکل گرفت.

 حزب الله لبنان پشتیبانی بیرونی محور مقاومت فلسطین شد

وی ادامه داد: درب دیگری از جبهه مقاومت به عنوان حزب الله ، در لبنان باز شد و پشتیبانی بیرونی محور مقاومت در فلسطین شد.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: در داخل دو دستگی در بین فلسطینی های خط مقاومت شکل گرفت و موجب پیدایش گروه های کتائب شد که در مقابل فلسطینی ها ایستادند.

وی اضافه کرد: در این زمان خط مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی مسیرش را از سازش کاران جدا کرد و موجب ایجاد جبهه مقاومت فلسطین شد که انتفاضه دوم شکل گرفت. در انتفاضه دوم جبهه مقاومت مردمی فلسطین را ساختارمند می بینیم که دارای سازکار و رهبری است.

متولیان با بیان اینکه بعد از انتفاضه دوم شاهد تغییر رویکرد در رفتار اشغالگران هستیم که به حربه نظامی روی آوردند اظهار داشت: در جنگ های سه گانه استراتژی امام(ره) خودش را خوب نشان داد و اسرائیلی ها شکست سنگینی خوردند.

بعد از شکست در انتفاضه دوم، قیافه بزرگ نمایی صهیونیست ها مانند حباب ترکید

وی ادامه داد: صهیونیست ها در مقابل گروه های مقاومت داخل فلسطین کم آوردند و قیافه بزرگ نما شده آنها مانند حباب ترکید و همه به نقاط ضعف این رژیم پی بردند و به جرات گروه های مقاومت افزوده شد و به سمت خودکفایی نظامی، سیاسی و اقتصادی پیش رفتند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: شکست های اسرائیل در انتفاضه دوم عاملی شد که جبهه مقاومت فلسطین با این همسایگی با جبهه مقاومت لبنان به ایران نزدیک تر شود و در جنگ های 33 ، 22 ، 8 و 52 روزه خودشان را نشان دهند.

مسئله فلسطین اولویت بحث جهان اسلام است

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین اولویت بحث جهان اسلام است گفت: امروز به سبب ظهور و بروز انقلاب اسلامی به عنوان جبهه ضد استکباری در جهان، کانون قدرت غرب در حال متلاشی شدن است و انتقال قدرت به مشرق زمین به دلیل انقلاب اسلامی است.

متولیان خاطرنشان کرد: بی تردید چون غرب برای بقای خودش نظامی دو قطبی تعریف کرده است بعد از فروپاشی شوروی، انقلاب اسلامی را در مقابل خودش می بیند. چالش اصلی پیش روی غرب، انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین فقط مسئله فلسطینی ها نیست بلکه مسئله جهان اسلام و بقای انقلاب اسلامی است افزود: چون در پناه این مقاومت، خط مقاومت در منطقه شکل می گیرد و سایه این انقلاب را در سوریه می بینیم.

کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: غربی ها مثلث عبری، غربی، عربی را بر علیه انقلاب اسلامی وارد کردند که این خواسته شوم آنها میسر نشد.

هدف انتفاضه سوم فراتر از آزادی سرزمین فلسطین است 

وی اظهار داشت: هدف انتفاضه سوم فراتر از آزادی سرزمین فلسطین است بلکه هدف آن بقای ماهیت دینی این سرزمین است و ماهیت آن حق و باطل و جهانی کردن موضوع مقاومت اسلامی است.

متولیان خاطرنشان کرد: هدف انتفاضه سوم، زدن اتم ها و ستون های تکیه گاه صهیونیست در خارج است. انتفاضه گرچه در داخل سرزمین های اشغالی است اما اروپایی ها نمی توانند در این میدان برای دفاع از اسرائیل حاضر شوند.

رهبر انقلاب اسلامی نه تنها خط مقاومت بلکه کل جهان را مدیریت می کنند

وی با بیان اینکه همه این پیروزی ها در جهان اسلام از برکت وجود رهبری انقلاب اسلامی است گفت: بی تردید مقام معظم رهبری بزرگترین استراتژیست جهان است . ایشان ابر استراتژیست مسلم جهان است که نه تنها خط مقاومت بلکه کل جهان را مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: وعده می دهم که همان طور که رهبری پیش بینی کرده اند بدون شک این بیداری از منطقه اسلامی به کشورهای غیر اسلامی منتقل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها