خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول صبح روز سوم اسفند۹۵ اولین کنگره بین اللمللی جندی شاپور در دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۷۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

در اولین روز این کنگره ریاست دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دبیر کنگره ضمن خوش آمد گویی به مدعوین از جمله دکتر فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری و معاونین وی، ایت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، امام جمعه دزفول حجت الاسلام قاضی دزفولی، نماینده مردم دزفول در مجلس مهندس پاپی زاده و همچنین روسای دانشگاه ها و اساتید و دانش پژوهان و اندیشمندان بیان کرد: امروز بار دیگر به فاصله ی دراز آهنگ ۱۸۰۰سال و به برکت حرکت بی نظیر و خردمندانه نیاکان پاک و دانشمندان بزرگ ایران زمین که به تاسیس اولین دانشگاه جهانی در ادوار باستانی همت گماشته اند گردهم آمده ایم.
وی افزود: این کنگره در حوزه علمی و نظری که همان تولید آثار نوین در حوزه پژوهش و تحقیق پیرامون ابعاد مختلف علمی تاریخی و فرهنگی دانشگاه کهن جندی شاپور است بیش از ۲۰۰مقاله از سراسر جهان دریافت و ۸عنوان کتاب را که برای اولین بار تالیف و ترجمه شده است را رونمایی خواهیم کرد.
دبیر کنگره بین المللی جندی شاپور در ادامه هدف مهم دیگر کنگره را شناسایی، مستند نگاری، کاوش، حفاظت و صیانت از عرصه و اعیان مکان جغرافیایی دانشگاه کهن جندی شاپور خواند و گفت: خوشبختانه با استقرار تیم های کاوش در فاصله ی زمانی اندک نتایج امیدبخش و ارزشمندی کشف و استخراج شده است.
وی بیان کرد: با همت والای دکتر واعظ مهدوی و مسولین وزارت علوم توانستیم اقدامات لازم برای ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی جندی شاپور در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول را فراهم آوریم تا ان شا الله به زودی شاهد ثبت دانشگاه جندی شاپور باستان به عنوان اولین دانشگاه تاریخ جهان باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور در پایان نطق خود بیان داشت: امروز خداوند منان را شاکرم که این توفیق را به من داد تا عضو هیئت علمی و مسول دانشگاه صنعتی جندی شاپوری باشم که یادآور نام و آوازه ی دانشگاهی است که در سال ۲۷۱ هجری بر سر در آن نوشته شده بود علم و فضیلت برتر از بازو و شمشیر است.

در روز اول این کنگره چهره های مهم علمی و فرهنگی و مذهبی از جمله حضرت ایت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دکتر فرهادی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری دکتر واعظ مهدوی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم مهندس پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی دکتر نصیری قداری ریس کمیسیون یونسکو و امام جمعه شهرستان دزفول حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی و مسولین شهری و فرماندهان نظامی و انتظامی دزفول حضور داشتند
ارسال نظرات
پر بیننده ها