مصطفی برزگر
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دره شهر خبر داد:
نگاهی بر عملکرد بسیج سازندگی سپاه ناحیه دره شهر در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سال 95
کد خبر: ۸۸۲۹۴۷۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ دوم پاسدار اسداله قادری پور مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دره شهر گفت: بسیج سازندگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، سال 95 را که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کار خود را با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به سال های قبل آغاز نمود و بیشتر تمرکز خود را بر روی ایجاد یک‌قطب صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیتی که در هر شهرستان وجود دارد گذاشت، چرا که یکی از دلایل فراوانی ضایعات محصولات کشاورزی در کشور نبود صنایع تبدیلی خاص آن محصول در همان منطقه است.

وی گفت در این راستا در شهرستان دره شهر در سال 95 تعداد 31 طرح اقتصاد مقاومتی و 30 طرح صنایع تبدیلی اجرا و به مرحله بهره برداری رسید که اکثر طرح های صنایع تبدیلی اختصاص به کارگاههای خانگی ترشیجات و شوریجات متناسب با اقلیم و کشت محصولات کشاورزی شهرستان داشت.

سرهنگ قادری پور افزود: برای اجرای این طرح ها مبلغ 474 میلیون تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی و مبلغ 494 میلیون تومان نیز در بخش صنایع تبدیلی اعتبار مصوب و به متقاضیان اختصاص داده شد.

سرهنگ قادری پور مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اجرا شده در شهرستان را شامل صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل، داربستی نمودن باغات انگور، پرورش بلدرچین، قارچ، قالی بافی و بسته بندی سبزیجات عنوان کرد.

با جرای این طرح ها برای 61 سرپرست خانوار به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 
 
ارسال نظرات