خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: قرآن در جامعه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که باید سبک زندگی دینی ما براساس این کتاب الهی باشد از این رو فعالیت های فرهنگی این نهاد نیز بر محور کتاب آسمانی و هدایت بخش قرآن اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۴۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزارس یسیج در قزوین، امیر خوش نیت، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در جشنواره قرآنی ویژه مادران، دختران و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد، قرآن را چراغ راه زندگی انسان ها برای سعادتمندی خواند و گفت: انسان از لحظه تولد تا مرگ برای زندگی در این دنیا و به خصوص زندگی اخروی و اصلی، نیازمند تربیت است و یکی از امتیازها و ویژگی‌های قرآن مجید این است که خود یک کتاب تربیتی است.

وی ادامه داد: همه آیات قرآن به طور مستقیم و یا در لوای مفاهیم دیگر در مقام تربیت انسان در رده‌های مختلف سنی، معیارهای خردسال تا کهنسالی را آموزش می دهد به طوری که در سوره‌های متعدد و در ضمن بیان سرگذشت انبیاء الهی همچون حضرت نوح، ابراهیم، یعقوب، یوسف و فرزندان آنان، به مسائل تربیت فرزند و محورها و الگوهای زندگی صحیح اشاره و تأکید شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اوج آموزه‌های قرآن در این زمینه در سوره لقمان است که خداوند متعال به صورت مستقیم محورهای مختلف تربیتی را از زبان لقمان خطاب به فرزندش بیان کرده است.

وی اساس کار امداد را فرهنگی دانست و عنوان کرد: اهمیت کار فرهنگی به ویژه فرهنگی - دینی بر کسی پوشیده نیست از این رو نگاه مقام معظم رهبری به گونه ای است که از فرهنگ تعبیر "هوا" را دارند یعنی در زندگی به اندازه هوا اهمیت دارد.

خوش نیت توضیح داد: قرآن به واسطه مفاهیم تابناک و جاویدانش در جامعه، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که باید سبک زندگی دینی ما براساس این کتاب الهی باشد از این رو فعالیت های فرهنگی این نهاد نیز بر محور کتاب آسمانی هدایت بخش قرآن صورت می گیرد. 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید:" آنها پيوسته از درگاه خدا مي خواهند و مي گويند پروردگارا از همسران و فرزندان ما كساني قرار ده كه مايه روشني چشم ما گردد"، اظهارکرد: خداوند متعال در سوره فرقان يكي از ويژگي هاي بندگان راستين را توجه خاص به تربيت فرزند و خانواده خويش مي داند تا آن جا كه آنها براي خود در برابر آنها احساس مسئوليت فوق العاده اي مي كنند، حال این توجه قرآنی در برنامه های فرهنگی باید برجسته باشد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین برنامه های قرآنی را یکی از رویکردهای تبیینی و تشویقی برای افزایش آشنایی با قرآن دانست و توضیح داد: برنامه های مختلف قرآنی اعم از آموزشی و مسابقات را باید سرمایه گذاری دانست چراکه با قرآنی شدن یک خانواده بستر ارتقای آن خانواده از هر جهت فراهم می شود.

وی تأکید کرد: وقتی خانواده ای قرآنی شود؛ امنیتی در برابر آسیب های اجتماعی پیدا می کند و با تأسی به قرآن رفتارش را با عزت نفس توأم با توکل به خداوند سبحان بروز می دهد؛ در این صورت است که خانواده با فرهنگ کار و تلاش بیگانه نیست و برای هر گامی که خانواده را رشد می دهد با توکل به خدای متعال، همت و تلاش بالایی خواهد داشت.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین نیز در ادامه فعالیت های قرآنی را موجب ارتقای فرهنگی و اجتماعی خانواده ها دانست و اظهارکرد: نگاه مسلمانان به قرآن باید نگاه تقدسی همراه با ژرف اندیشی برای یافتن برنامه زندگی باشد چراکه باید به این باور رسید که قرآن برای خواندن بر سر گورستان و مراسم تعزیه، سر سفره عقد و گرفتن ژست مسلمانی نیست.

علی اصغر کشاورز حسین آبادی اعلام کرد: امروز یکی از برنامه های جدی کمیته امداد در حوزه فرهنگی؛ آموزش های قرآنی با رویکردهای مختلف قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم است چراکه ارتباط با قرآن نیازی است که در بستر فطرت حقیقت جویی، انسان را به تعالی رسانده و زندگی افراد را به سعادت واقعی رهنمون می کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن گفت: این جشنواره قرآنی با حضور مادران، دختران و دانشجویان تحت حمایت تحت عنوان بزرگداشت " شهدای مدافع حرم" برگزار شد که 187 نفر شرکت کننده داشت.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: شرکت کنندگان در چهار رشته؛ قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم به رقابت پرداختند و به نفرات اول تا سوم هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

 

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها