خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مومنی گفت: من نام خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) در مسجد ایراد کردند و به نام «خطبه فدکیه» هم مشهور است، «دغدغه‌های فاطمه زهرا (س)» می‌گذارم، چراکه تمام دغدغه‌های ایشان در این خطبه بیان شده است.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۸۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج مرتضی طاهری و کربلایی محمدرضا میرزاخانی در هیئت ام‌المصائب(س) شهر ری برگزار شد.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه کسانی که طالب سیر و سعادت ـ چه در دنیا و آخرت ـ هستند باید به فرمایشات  قرآن و روایات معصومین (ع) دقت کند، گفت: اگر متمسک به قرآن و عترت باشید ابداً گمراه نمی‌شوید. بیانات حضرات معصومین (ع) به عنوان اینکه انسان‌های کامل هستند و هیچ نقطه ضلالت در کل حیات آنها دیده نمی‌‌شود، باید در زندگی به عنوان الگو و اسوه  ما قرار گیرد.

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی برای نه تنها زنان بلکه مردان اظهار کرد: بنده نام خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) در مسجد ایراد کردند و به نام «خطبه فدکیه» هم مشهور است، «دغدغه‌های فاطمه زهرا (س)» می‌گذارم، چراکه تمام دغدغه‌های ایشان در این خطبه بیان شده است.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به وجود دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیاد در جامعه گفت: با یک تحقیق میدانی به راحتی و به سرعت در می‌یابیم که یکی از علت‌های اصلی این مسأله دور شدن و فاصله گرفتن از خداست و این همان موضوعی است که بارها در قرآن به آن اشاره شده است و در روایات نیز راهکارهایی برای نزدیک شدن به خدا بیان شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های درون انسان همان لشگریان جهل هستند که در اثر فضاهای اجتماعی و محیطهای غفلت ایجاد می‌شوند، اظهار کرد: نماز به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از این بحران‌ها به شمار می‌رود و حضرت زهرا(س) نیز در خطبه فدکیه بر آن تأکید دارند.

حجت‌الاسلام مومنی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه نماز است، گفت: در روایت داریم که روزی حضرت زهرا(س) با پیامبر اکرم(ص) فرمودند:  اگر کسی نماز را سبک بشمارد چه عقوبتی در انتظارش است؟ پیامبر نیز فرمودند: 66 عقوبت در دنیا، سه تا لحظه مردن، سه تا در برزخ و قبر و سه تا هم در قیامت در انتظارش است: اگر کسی نماز را سبک بشمارد نه تنها دعایش مستجاب نمی‌شود، بلکه دعای دیگران نیز در حقش مستجاب نمی‌شود.

وی با اشاره کلام حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه درباره اهمیت نماز یادآور شد: حضرت علی(ع) در این خطبه به یکی از استانداران خود توصیه کردند تا بهترین وقت برای نماز درنظر بگیرد و در ادامه فرمودند: آگاه باش تمام کارهایت در پرتو نمازت قبول خواهد شد. اگر نمازت قبول شود اعمال دیگرت هم قبول می شود و اگر قبول نشود بقیه اعمالت پذیرفته نخواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها