برگزاری اولین سالگرد درگذشت سلحشور

روز پنجشنبه مراسم اولین سالگرد هنرمندی است که ادبیات سینمای انقلاب اسلامی مدیون اوست؛ اویی که در تمام زندگی‌اش دغدغه ساخت فیلمهای قرآنی را داشت.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۷۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، قریب به یک سال است که سینمای ایران با خالق «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» به‌درود گفته‌ است، مردی که در این یک سال درگذشتش سینمای ایران ضربه بسیاری خورده است؛ فرج‌اللّه سلحشور، فیلمسازی که اول زندگی‌اش قرآن بود، میان زندگی‌اش قرآن بود و تا لحظات آخر عمرش دغدغه ساختن سریالی قرآنی را داشت؛ یعنی سریال «حضرت موسی(ع)».

تلاشهای وی در دست آخر نیز جواب داد و توانست قبل از سفر ابدی خود فیلمنامه این سریال را به پایان برساند، سریالی که اگرچه هنوز تولید نشده است، اما جامع، کامل و آماده ساخت است؛ ساختی که به یار دیرین وی یعنی جمال شورجه سپرده شده است. پنج‌شنبه‌ 5 اسفندماه مراسم اولین سالگرد این فیلمساز فقید سینمای ایران است؛ فیلمسازی که تاریخ سینمای ایران باید فصل‌هایی درباره کارهای و تأثیراتش به‌نگارش بکشد.

این مراسم از ساعت 15 تا 17:30 دقیقه در امام‌زاده باغ فیض برگزار می‌شود، امام‌زاده‌ای که این فیلمساز در خاک آن آرمیده است.

 سخنرانی حجت‌الاسلام قرنی از خطیب‌های قدیمی تهران‌، مداحی مرتضی طاهری و پخش یک تیزر پنج‌دقیقه‌ای ازجمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور است.

ارسال نظرات