همایش یکروزه جهت دهی آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری با هدف هماهنگی ظرفیت ها و نیازهای کهگیلویه و بویراحمد با نقشه ی جامع علمی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۸۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

دبیر برگزاری این همایش با بیان اینکه اعضای هیات علمی، مدیران استانی و ملی به همایش دعوت شدند گفت: در این همایش کارشناسان راهکارهای متناسبی برای هماهنگ سازی ظرفیت های دانشگاه های استان با نیاز های بومی و منطقه ارائه کردند.

نوری پور افزود:برای تحقق اهداف نقشه ی جامع علمی کشور،گام هایی به منظور پیگیری راه اندازی پارک علم و فناوری، ایجاد مراکز پژوهشی متناسب با توانمندی های منطقه نظیر گیاهان دارویی و گردشگری، راه اندازی رشته های جدید نظیر سامانه های محاسباتی،فیزک هسته ای،کامپیوتر،برق و سایر رشته ها ی مورد نیاز برداشته شده است.
در حاشیه ی این همایش معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج هم گفت: توجه به اقتصاد درون زا و پایدار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از رویکردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه است.

کریمی با اشاره به موفقیت های خوب این مرکز علمی در سطح کشور و منطقه گفت: توسعه ی مراکز دانش بنیان،کمک به ارتقاء مراکز رشد و فناوری و رونق دادن به فعالیت های تحقیقی بر پایه ی توانمندی ها و نیاز های استان در نقشه ی جامع علمی تدارک دیده شد.
در این همایش معاون هماهنگی و اجرایی سازی،ستاد راهبردی نقشه ی جامع علمی کشور نیز گفت: نقشه علمی جامع کشور به عنوان میثاقی ملی از سال 89آغاز و در سال 90اجرایی شد که براساس آن گفتمان سازی نقشه ی علمی کشور مورد تأکیدی رهبر معظم انقلاب در استان انجام شود.
حمید امیدوار افزود: این نقشه ی جامع متشکل از 224 اقدام ملی است که براساس آن علم و فناوری کلان کشور سامان داده می شود.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب خواستار مشخص شدن سهم دانشگاه ها از نقشه ی جامع علمی کشور است گفت: کهگیلویه و بویر احمد علاوه بر ظرفیت گردشگری شرایط مناسبی برای تحقیق درباره گیاهان دارویی و حوزه ی سلول های بنیادین دارد.

ارسال نظرات