خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه دشمنی دشمنان تمام نشده و همچنان ادامه دارد، گفت: ما باید با هوشیاری توانمندی‌های خود را حفظ کنیم و در تمام عرصه‌ها جهاد کبیر را مدنظر داشته باشیم و از دشمن تبعیت نکنیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۶۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به برگزاریی کارگاه توانمندسازی فرماندهان و شورای پایگاه‌های بسیج اظهار داشت: منظور از اجرای این دوره ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های اعضای شورای پایگاه‌ها است که در راستای ماموریت‌های بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: مطمئنا هر مسئولی در مجموعه ای وقتی که راه و مسئولیت ها و وظایف را به درستی بشناسد اجرای ماموریت ها را به نحو بهتری انجام خواهد داد و وظایف خود را به عنوان فرمانده و شورای پایگاه به درستی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: هدف دیگر توجیه اعضای جدید است، فرماندهان و اعضای شورای پایگاه که جدیداً منصوب شدند با وظایف خود آشنا می‌شوند و سعی شده تا سئوالات و ابهامات آنها نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مدنظر باشد این است که دشمنان نظام و انقلاب و اسلام معمولا به گونه ای عمل می‌کنند که ما علت اصلی دشمنی آنها را متوجه نشویم و به اهداف خود برسند، تصریح کرد:ما به عنوان خواص جامعه باید تمایز قائل شویم بین علت اصلی دشمنی، دشمنان نظام و انقلاب با بهانه های دشمنی آنها با نظام اسلامی است.

ابراهیمی با اشاره به آیه ۱۲۰سوره بقره و با بیان اینکه هدایت فقط هدایت الهی است، گفت: دشمنان از ما راضی نمی شوند مگر اینکه از آنها تبعیت کنیم آیین آنها یک هوا و هوس است اگر تبعیت از خداوند بود باید از پیامبر خاتم (ص) تبعیت می کردند پس اینکه پیروی نکردند یعنی پیروی کردن از هوا و هوس خود کردند و منافع خودشان را در خطر دیدند که پیروی نکردند .

وی اظهار داشت: شأن نزول این آیه تغییر قبله بود آنها دنبال بهانه بودند و عده ای از مسلمانان ضعیف الایمان نیز می گفتند حالا چه نیازی است به اینکه قبله اینجا باشد یا آنجا؟ امروز که انس و الفتی با آنها داریم همین را ادامه بدهیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: آنها غافل بودند از اینکه علت اصلی دشمنی آنها با خود اسلام است نه تغییر قبله، چراکه اسلام است که می گوید از یهود و نصارا پیروی نکنید و زیربار ظلم و زور نروید و از کفار تبعیت نکنید.

وی با بیان اینکه این آیه در همه زمان‌ها و دوران ها در طول تاریخ خطاب به مسلمانان است، گفت: دشمنان از ما راضی نمی شوند مگر اینکه از اصول و عقاید اسلامی دست برداریم بنابراین ما باید دست رد به سینه آنها بزنیم چون تنها راه پیروزی و سعادت همان راه وحی و تبعیت از احکام الهی است.

ابراهیمی افزود: ما باید علت اصلی دشمنی و بهانه های دشمنی را از یکدیگر جدا کنیم، تمام بهانه‌تراشی دشمنان تبعیت نکردن از دشمنان است یعنی همان جهاد کبیر و ما باید دقت کنیم که همیشه دشمن بهانه اصلی دشمنی را بگونه ای نشان می دهد که ما متوجه علت اصلی دشمنی آنها نشویم.

وی خاطرنشان کرد: بهانه کفار و دشمنی با مسلمان‌ها یک روز تغییر قبله بود، یک روز استواری و پایبندی به راه امام خمینی (ره)، یک روز موضوع هسته‌ای، یک روز قدرت موشکی ما و سایر مسائل دیگر که هر روز یک مسئله را مطرح می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: دشمنان برخی اوقات از دستشان در می‌رود و بعضی از مسئولان آنها در صحبت‌های خود موضوع ایدئولوژی را مطرح می کنند که همان بحث اعتقادات و اسلام است.

وی عنوان کرد: ما باید این موضوع را مدنظر خود داشته باشیم که مسلمانان و کفار در دو جبهه حق و کفر روبروی هم هستند و آنها زمانی با هم کنار می آیند که یکی از این دو جبهه از اعتقادات و ایدئولوژی خود دست بردارد.

ابراهیمی افزود: نکته دوم این است که ما باید علت اصلی دشمنی دشمنان و کفار را با مسلمان‌ها جدا کنیم چراکه اگر علت اصلی دشمنی و بهانه‌ها را از هم متمایز نکنیم در محاسبات و سیاستگذاری خود دچار مشکل می شویم.

وی ابراز داشت: اگر فکر کنیم علت اصلی دشمنی دشمنان همان بهانه‌ایی است که به آنها دستاویز می‌شوند و برای از بین بردن این بهانه از دستاوردهای خود مانند انرژی هسته‌ای دست بکشیم به مرور همه دستاوردهای خود را کنار می گذاریم و گمان می کنیم که دیگر دشمنی تمام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز می‌بینیم که دشمنی دشمنان تمام نشده و همچنان ادامه دارد و اکنون به بهانه دیگر ما را تحریم می‌کنند و اگر ما در برابر آنها کوتاه بیاییم در آخر دست ما خالی می‌شود و آن وقت گزینه روی میز که می گویند اجرا می کنند.

وی افزود: دشمنان ما هم اکنون حقیرتر از آن هستند که بتوانند کاری بکنند و جنگ روانی راه انداخته‌اند و تبلیغ می کنند.

ابراهیمی گفت: ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و توانمندی های خود را از بین نبریم و مراقب این موضوع باشیم و دقت کنید که در سیاستگذاری خود دچار مشکل نشویم.

وی تأکید کرد: نباید از دشمن تبعیت کنیم در همه موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، نظامی و علمی در همه زمینه‌ها باید جهادکبیر را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات