خبرهای داغ:
شهردار تبریز در نشست تجاري اتاق‌هاي بازرگاني لهستان، با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهر تبریز، گفت: مدیریت شهری تبریز، با برخورداری از تجارب ارزشمند اقتصادی و توسعه روزافزون عمرانی، یک فرصت طلایی برای حضور فعالان سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۲۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با معرفی شاخص‌های عمرانی و اقتصادی کلان‌شهر تبریز اظهار داشت: تبریز از دیرباز در مسیر اقتصادی جاده ابریشم واقع بوده و بازار تاریخی، گواه پیشینه تجاری آن است.

وی بیان کرد: در دهه‌های اخیر، تبریز، کانون بروز و ظهور علم، صنعت و فناوری در ایران اسلامی بوده و بخش عمده‌ای از اولین‌های معروف آن، مربوط به حوزه‌های صنعتی است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که این بستر ایده‌آل، مسیر سرمایه‌گذاری‌ها را همواره کرده است، افزود: امروز شاهد یک حرکت پرشتاب و روان در برنامه‌های عمرانی شهرداری تبریز هستیم؛ این روند، یک فرصت طلایی برای حضور سرمایه‌گذاران لهستانی است.

نجفی یادآور شد: زیرساخت‌ها و خدمات شهری، مسکن سازی، حوزه‌های حمل‌‌ونقل عمومی، فضای سبز وطرح‌های زیست‌محیطی، از ایده‌های مشترکی است که می‌تواند مورد توجه طرفین قرار گیرد.

وی بیان کرد: مشارکت در طرح‌های مربوط به فازهای دوم و سوم متروی تبریز، طرح‌های گردشگری و ایجاد واحدهای صنعتی تولید مشترک قیر، آسفالت و دیگر مصالح رایج صنعتی، از دیگری طرح‌هایی است که می‌تواند در قالب فاینانس یا بی.اُ.تی اجرا شود.

شهردار تبریز ظرفیت‌های بانک شهر را در همین خصوص مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این بانک، امروز به صورت فعال وارد سیستم مدیریت شهری کشور شده و در ارتباط با برخی کشورهای اروپایی و آسیایی نیز تاثیرگذار بوده است؛ تاسیس بانک‌های تخصصی، به صورت متقابل در شهرهای هدف، می‌تواند به روان‌سازی پروژه‌های همکاری بینجامد.

شهردار تبریز به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی وهیئتی از مدیران و فعالان اقتصادی استان در لهستان به سر می‌برد.

ارسال نظرات