خبرهای داغ:
۹ اسفند در فرهنگسرای مهر صورت می‌گیرد
همزمان با ایام فاطمیه، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) توسط ۵۰ بانوی کاتب قرآن و خوشنویس با همت فرهنگسرای مهر کتابت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۰۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهنگسرای مهر با هدف گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و انتقال پیام آن حضرت در قالب هنر و به زبان خوشنویسی، ویژه برنامه «کتابت خطبه فدکیه» را برگزار می‌کند.

این برنامه نهم اسفندماه 1395 ساعت 16 و با حضور بیش از پنجاه نفر از بانوان خوشنویس و کاتب قرآن شهر تهران برگزار و خطبه فدکیه با خط نستعلیق توسط این عزیزان نگاشته خواهد شد. لازم به توضیح است متن کتابت، به صورت ترجمه فارسی بوده و در پایان قرار است این کتابت به مرحله تولید و چاپ برسد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید تندگویان، خیابان شعید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه فرمایند.

 

 

در بخشی از خطبه فدکیه آمده است: «آگاه باشید آنچه را گفتم با آگاهی نسبت به شما است که شما انگیزه یاری ندارید و نیرنگ و فریب، دلهایتان را فرا گرفته است؛ ولیکن این سخنان خروشی بود که از جان برآمد و آهی بود که از خشم برخاست، کاسه صبر لبریز، و عقده‏‌های سینه باز و حجت بر شما تمام شد. پس این شما و این شتر خلافت! لجامش را محکم بگیرید و بتازید. اما بدانید پشتش زخمی و پایش لنگ و عار و ننگش همیشگی است. نشان خشم الهی بر آن خورده و عیبش ابدی است.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها