خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: کارکرد غلط دیگر سازمان ها و دستگاه ها میزان مراجعات مردم به کمیته امداد را افزایش داده است و اگر این سازمان ها به وظایف خود درست عمل می کردند اکنون با آسیب های اجتماعی مواجه نبودیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۸۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد کلامی با بیان اینکه کمیته امداد استان به مددجویان زندانی وام کارگشایی پرداخت می کند، افزود: هر مددجوی تحت حمایتی که در زندان است می تواند از وام 15 میلیون تومانی این نهاد برای حل مشکلات خود بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین وام های معوقه مربوط به خانواده هایی است که زندانی دارند، خاطرنشان کرد: در صورت معرفی سازمان زندان ها، کمیته امداد استان می تواند فقط به 10درصد افراد بدهکار که نیازمند هستند حداکثر وام 30 میلیون تومانی پرداخت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه افزایش زندانی، تعداد مراجعه کنندگان به کمیته امداد را برای دریافت خدمات افزایش می دهد، تاکید کرد: زندان چاره حل مشکلات نیازمندان نیست و قضات نباید در این مورد سختگیری بیش از حد داشته باشند، اکنون 771 خانوار زندانی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی با بیان اینکه 60درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد در تبریز زندگی می کنند، افزود: هدف گذاری ما باید تبریز بدون فقیر باشد نه تبریز بدون متکدی، استانی که قطب اقتصادی و صنعتی کشور است شایسته نیست این همه فقیر و نیازمند داشته باشد.

خشایار جمشیدی مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه فقر اقتصادی یکی از عوامل بزهکاری افراد است، گفت: بیشتر زندانی ها از طبقه محروم جامعه هستند که به علل مختلف از جمله بدهی به زندان افتاده اند و باید به این افراد کمک شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها